קטאר וטורקיה צפויות לנהל את שדה התעופה בקאבול

מעורבותה של טורקיה באפגניסטאן היא כחלק משאיפותיה המדיניות של טורקיה להוות גורם משפיע באפגניסטאן, בעיקר לאור מאגרי הנפט במדינה

By Eliezer Gabriel (via ISAF Headquarters Public Affairs Office from Kabul, Afghanistan) - This image was released by the United States Navy with the ID 101216-N-8054-E-015 (next). Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=14716673

נציגי הטאליבן בקאבול עדכנו כי לאחר מגעים, שהתקיימו לאחרונה עם משלחות ממדינות שונות, סוכם כי שתי חברות, האחת מקטאר והשנייה מטורקיה, ינהלו את שדה התעופה הבינלאומי בקאבול, וארבעה שדות תעופה נוספים במדינה. שדה התעופה יופעל בשותפות כלכלית עם הממשל באפגניסטאן.

השיחות שהתקיימו עם הטאליבן היו על רקע הלחץ שהפעילה הקהילה הבינלאומית על ממשל הטאליבן לאפשר אספקת סיוע הומניטארי לתושבי אפגניסטאן, שם מצוקת הרעב הולכת וגוברת. על פי הערכות האו"ם צפויים באפגניסטאן לסבול כארבעים מיליון איש מחרפת רעב. 

שר התחבורה מטעם הטליבאן, עדכן כי במהלך השבוע הקרוב צפויים מפגשים נוספים לסיכום הפרטים בין הצדדים. עם יציאת הכוחות האמריקאיים מאפגניסטאן, הסכימה טורקיה לאבטח ולנהל את שדה התעופה בקאבול, לאחר כשש שנים במהלכן סייעה טורקיה לארה"ב לאבטח את השדה. 

מעורבותה של טורקיה באפגניסטאן היא כחלק משאיפותיה המדיניות של טורקיה להוות גורם משפיע באפגניסטאן, בעיקר לאור מאגרי הנפט במדינה, לה כה זקוקה טורקיה לפיתוח כלכלתה הקורסת. עבור טורקיה ניהולם של ארבעה שדות תעופה היא הזדמנות פז להכות שורשים במדינה, ולשלוט בדרכי התחבורה המרכזיות אליה. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית