נורת'רופ גרומן תייצר ותספק מערכות ניהול קרב לצבא ארה"ב

החברה תייצר ותספק במהלך 5 השנים הבאות 160 מערכות IBCS בשווי של 1.4 מיליארד דולרים
 

נורת'רופ גרומן תייצר ותספק מערכות ניהול קרב לצבא ארה"ב

By Darkone - Own work, CC BY-SA 2.5, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=269142

משרד ההגנה האמריקאי העניק בשבוע שעבר חוזה בשווי 1.4 מיליארד דולרים לחברת נורת'רופ גרומן ליצור ואספקה של 160 מערכות ניהול קרב עתידיות לצבא ארה"ב ולצבאות בנות ברית. המערכת נמצאת כעת בשלב ניסוי מבצעי ראשוני ושלב הערכת המערכת צפוי להסתיים בתחילת שנת 2022. הצפי להשלמת החוזה הוא חודש דצמבר 2026.

מערכת ניהול הקרב המשולבת (IBCS) של הצבא, תקשר בין חיישנים ובין אמצעי לחימה וירי לאורכו ולרוחבו של שדה הקרב. המערכת אושרה ליצור בינואר 2021.

האתר Defensenews.com מדווח כי עלות הפיתוח של המערכת עד היום היא בערך 2.7 מיליארד דולרים והכוונה הראשונית הייתה שהיא תשמש רק כמערכת שו"ב של מערכת ההגנ"א המשולבת העתידית של הצבא כנגד איומי טילים בליסטיים אזוריים.

אולם, מאז הרחיב הצבא את תפקיד המערכת לחיבור מגוון רחב של חיישנים ואמצעי לחימה שבאפשרותם להביס יחדיו איומים מורכבים אחרים, כדוגמת טילי שיוט וכטב"מים.

התוכנית חוותה עיכוב של כמעט 4 שנים וניסוי משתמש לא מוצלח בשנת 2016. אולם, בעקבות מספר ניסויים ובדיקות במהלך השנים האחרונות, עברה המערכת ניסוי משתמש מוצלח בקיץ 2020.

התכנית אינה חשובה רק לארה"ב אלא אף לפולין, שהינה הלקוח הבינלאומי הראשון שרוכש את מערכת ה-IBCS עבור סוללות טילי הפטריוט שלו.
 

אולי יעניין אותך גם