שיחות הגרעין: טהרן מעמידה דרישות חדשות

ביום חמישי הגישה המשלחת האיראנית שני מסמכים שהועברו לעיון המשלחת האמריקנית, שאינה משתתפת בשיחות ישירות. צפי לסיבוב שיחות נוסף בקרוב 

IRNA | Hossein Amir-Abdollahian

"סיבוב שיחות הגרעין בווינה הסתיים בסוף השבוע כיוון שלא נראה שאיראן רצינית במעשיה לקראת חזרה להסכם 2015", כך אמר מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן בתום הסיבוב, שכנראה יתחדש בשבוע הבא.

הוא הדגיש שארה"ב לא תניח לאיראן לנהוג סחבת בתהליך השיחות "בעוד היא ממשיכה בתכנית הגרעין. וושינגטון תנקוט באופציות אחרות אם הדיפלומטיה תיכשל". 

סוכנויות רויטרס ואל ג'זירה מדווחות שנציגי המערב הביעו אכזבה עמוקה מכך שהממשל החדש בטהרן מעמיד דרישות חדשות. המשלחת האיראנית הודיעה שהיא מוכנה להישאר בווינה ולהמשיך בשיחות, אך נציגי אירופה החליטו לעשות הפסקה ולקיים התייעצויות עם בירותיהם. לכן מניחים שהסיבוב השמיני יתקיים בווינה השבוע.

ביום חמישי הגישה המשלחת האיראנית שני מסמכים שהועברו לעיון המשלחת האמריקנית, שאינה משתתפת בשיחות ישירות. המסמכים כוללים פרטים על הצעות איראן להסרת הסנקציות ו"הורדת סף ההתקדמות" בתכנית הגרעין.

טהרן דורשת לבטל את כל הסנקציות. הם הכינו מסמך שלישי ובו פרטים על דרישות איראן לערבויות של ארה"ב שלא תנטוש שוב את השיחות, כפי שעשתה בעבר, וכן הבטחות בדבר הליכי הסרת הסנקציות. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית