ברזיל קונה 100 טילי ספייק-LR מרפאל תמורת 19 מיליון דולרים

האם רפאל בדרך לדאבל דיפ בברזיל? לצד מכירת הטילים שישולבו בעמדת הנשק של נגמ״שי ה-EE-9, החברה מתמודדת גם על מכרז חימוש למסוקי ה-AH-11B Wild Lynx של ברזיל מול MBDA

ברזיל קונה 100 טילי ספייק-LR מרפאל תמורת 19 מיליון דולרים

אילוסטרציה. צילום: רפאל

פרסום של infodefensa, מגלה כי ממשלת ברזיל החליטה לרכוש 100 טילי נ״ט מסוג Spike-LR תוצרת חברת רפאל. היקף העסקה כ-19 מליוני דולרים. 

״ב-30 בנובמבר פרסמה ועדת רכש צבא ברזיל בוושינגטון (CEBW) הערה המודיעה כי הצעתה של החברה הישראלית Rafael Advanced Defense Systems Ltd נבחרה בהצעת המחיר הבינלאומית עבור רכישת טילים נגד טנקים עבור צבא ברזיל״, כך לפי הפרסום. 

ההצעה כוללת אספקה ​​של 100 יחידות של טיל ה-Spike-LR, עשר יחידות משגרים, סימולטורים, תמיכה לוגיסטית משולבת והדרכה בעלות של 19,023,200 דולר ארה"ב.

ה-Spike LR הוא טיל הנחייה אלקטרו-אופטי דור 5, שניתן לשגר על ידי חייל או מרכב. זה הופך את ה-Spike LR כשיר לחמש את נגמ״שי ה-EE-9 Rattlesnake של ברזיל. הנגמ״ש יכלול שילוב של עמדת נשק עם טילים בטווח מינימלי של 4 ק"מ בכל מזג אוויר, יום או לילה.

״הבחירה של הצבא הברזילאי יכולה לאותת לצי הברזילאי לגבי החימוש של מסוקי ה-AH-11B Wild Lynx שעוברים מודרניזציה נרחבת בבריטניה״, כותבים בפרסום. לאחרונה דווח כי אדמירל אלוורנגה, מפקד חיל האוויר הברזילאי, בודק את טיל הספייק מול ה-Sea Venom של של MBDA. הזוכה יוכרז רק לאחר השלמת מסירת המסוקים בפועל.