איראן החלה לפתח דגם חדש של צוללות

בגוף הצוללת ישולבו 6 צמ"טים (צינורות שיגור טורפדו), והיא תהיה באורך של כ- 60 מטרים, יכולת פעולה בעומק 300 מטרים ותגיע למהירות של 12 קשרים על פני הים

איראן החלה לפתח דגם חדש של צוללות

Iran’s Army Navy Force Commander | mehrnews

לפני מספר ימים הכריזה איראן, באמצעות ערוץ התקשורת הממלכתי, TANSIM, על פיתוח צוללת חדשה, אשר תקרא BESAT. הצוללת פותחה עבור חיל הים הסדיר של איראן, כך הכריז מפקד חיל הים, אדמירל שהארם אירני. 

הצוללת היא פיתוח משודרג של הצוללת מדגם Qaaem, תוצרת איראן, הפעילה מבצעית בחיל הים מ- 2008. צוללת זו, כמו הדגם הקודמת, בעלת יכולת שיגור טורפדו מסוגים שונים, הטלת מיקוש ימי ושיגור טילים נגד כלי שיט ואף טילי שיוט נגד מטרות יבשתיות. 

מפקד חיל הים עדכן כי בניית הצוללת החדשה צפויה להתחיל בקרוב. בגוף הצוללת ישולבו 6 צמ"טים (צינורות שיגור טורפדו), והיא תהיה באורך של כ- 60 מטרים, יכולת פעולה בעומק 300 מטרים ותגיע למהירות של 12 קשרים על פני הים וכ- 20 קשרים מתחת לפני הים. 

חיל הים האיראני הסדיר וחיל הים של משמרות המהפכה מפעילים מערך גדול של צוללות. רק בחיל הים של משמרות המהפכה פועלות כ- 30 צוללות ננס מדגם גאדיר, שעיקר פעילותן המבצעית מתרכזת במפרץ הפרסי, ומטרתן לסייע לחיל הים של משמרות המהפכה להגן על מצרי הורמוז. 

חיל הים הסדיר מפעיל מערך צוללות שמטרתן לפעול בטווחים רחוקים מהחוף האיראני, בכל מרחבי הים הערבי, בואכה לים האדום, ומשימתן העיקרית היא איסוף מודיעין בטווחים רחוקים, ביצוע מבצעי מודיעין מורכבים ובעת לחימה תקיפת כלי שיט אמריקאיים רחוק מהחוף. מערך הצוללות של חיל הים הסדיר, שנבנה החל מ- 1990, כולל צוללות תקיפה רוסיות, צפון קוריאניות, סיניות ואף מייצור מקומי. 

חילות הים של איראן ממלאים תפקיד מרכזי בביטחון הלאומי ובהגנה על גבולות המדינה. מערכי הצוללות הם נדבך חשוב במשימותיהם של חילות הים וביכולתם לאסוף מודיעין, לבצע מבצעים חשאיים ולבצע מהים תקיפות ארוכות טווח, לרבות נגד מטרות ביבשה. 

אולי יעניין אותך גם