סנקציות? באיראן נערכים סמינרים טכניים על מוצרי תוכנה אמריקאים

בקבוצת טלגרם המאגדת אנשי אבטחת מידע איראנים, פורסמו שני סמינרים מקצועיים שמטרתם ללמד את הנוכחים אודות מוצרי תוכנה אמריקאים. כיצד עסקים איראנים ממשיכים להשתמש במוצרים אמריקאים כאשר המדינה תחת סנקציות כבר שנים? זו שאלה פתוחה 

פרסום הסמינרים מתוך קבוצת טלגרם בפרסית

לאחרונה צפו בקבוצת טלגרם איראנית שני סמינרים מקצועיים, טכניים, סביב מוצרי תוכנה אמריקאים. באחד, מופיעים הלוגואים של חברות כמו סיסקו, ג׳וניפר, פורטינט, פאלו אלטו, סופוס. אלו מופיעים תחת הכותרת ״אתגרים בהקשחות חומת אש״. 

כלומר, הסמינר פונה לקהל מקצועי כאמור וכולל עבודה על המוצרים של החברות הנ״ל. סמינר אחר, טוען לעסוק במערכת וירטואליזציה של חברת VMWARE. הסמינר תחת הכותרת ״vSphere Security Workshop״. 

היות וחברות אמריקאיות פועלות בהתאם למשטר הסנקציות האמריקאי והבינלאומי של האו״ם, עולה שאלה איך קורה שחברות איראניות ממשיכות להשתמש במוצרי תוכנה אמריקאים? 

האם מדובר במוצרים ישנים? ובכן, לפחות בתחום אבטחת מידע, המוצרים האלו דורשים עדכונים תקופתיים. העדכונים יורדים למוצר מהענן של היצרן. היצרן יודע, לפי כתובת ה-IP שפונה אליו, מאיזה מדינה הוא. המוצרים האלו גם דורשים, בהיבט הפיננסי, הסכם עם היצרן כדי לקבל עדכונים. איך היצרן מוכר משהו לאיראן כאשר היא תחת סנקציות?

תיאורטית, כל יצרן עובד עם מטריצה של מפיצים בעולם, כאשר לכל מפיץ, בכל מדינה, יש הסכם עם היצרן. ניתן להניח כי בהסכמים, היצרנים מגינים על עצמם בהקשר סנקציות. איך מוצרי תוכנה אמריקאים ממשיכים לשרת לקוחות באיראן, זו שאלה פתוחה. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית