שירביט תשלם קנס 10 מליוני ש״ח: ״לא עמדה בנהלים אותם הגדירה בעצמה״

המפקח על הביטוח קבע כי ההפרות התגלו בביקורת מקיפה בתחום ניהול סיכוני הסייבר שערכה הרשות במהלך שנת 2020. ״מערכות טכנולוגיות מרכזיות ומהותיות לניהול סיכוני הסייבר לא הופעלו בצורה נאותה״

https://www.gov.il/he/departments/people/commissioner_of_the_cma

ההפרות התגלו בביקורת מקיפה בתחום ניהול סיכוני הסייבר שערכה הרשות במהלך שנת 2020. בביקורת, אשר בחנה בצורה מקיפה את עמידת החברה בהוראות חוזר גופים מוסדיים 2016-9-14 "ניהול סיכוני סייבר בגופים מוסדיים" (31.8.2016), נמצא כי בשנים 2018-2020 החברה הפרה רבות מהוראות הממונה בעניין ניהול סיכוני סייבר, הן בהיבטים טכנולוגיים והן בהיבטי ממשל תאגידי וניהול שוטף.

בין היתר, נמצא כי החברה לא הקצתה משאבים נאותים לתחום מערכות המידע והגנת הסייבר, כי לא התקיימו מנגנוני בקרה ופיקוח נאותים בתחום ניהול סיכוני סייבר וכי החברה לא פעלה בהתאם לנהלים, תכניות העבודה ותוכניות סקרי הסיכונים, לרבות אלו אותם הגדירה בעצמה.

כמו כן, בביקורת עלה כי מערכות טכנולוגיות מרכזיות ומהותיות לניהול סיכוני הסייבר לא הופעלו בצורה נאותה, לא עודכנו, לא טויבו, או לא הותקנו כלל. אי העמידה בהוראות הממונה הביאה לכך שהחברה הייתה מצויה בחשיפה מהותית לסיכוני סייבר וכי רמת הניהול של סיכונים אלה לא עלתה בקנה אחד עם רמה ההולמת גוף מוסדי. 

ד"ר משה ברקת, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון: "הטלת העיצום נעשית בסופו של תהליך ביקורת מקיף ומקצועי על מערך ניהול סיכוני הסייבר בשירביט חברה לביטוח. הביקורת משדרת מסר ברור לפיו הרשות מצפה כי גופים מוסדיים ינהלו את סיכוני הסייבר ברמה גבוהה, וכי היא תמשיך לפעול בנחישות ובעקביות להבטיח טיפול נאות בסיכונים אלה".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית