יצא לדרך תרגיל הגנת הסייבר השנתי של נאט״ו

כאלף נציגי המדינות החברות ושותפות נוספות מתכנסים השבוע בטאלין, בירת אסטוניה. התרחישים להם תיערך סימולציה כוללים מתקפות סייבר על תשתיות קריטיות ועל תכניות חיסונים

יצא לדרך תרגיל הגנת הסייבר השנתי של נאט״ו

צילום: נאט״ו

תרגיל ״קואליציית הסייבר״ (Cyber Coalition) לשנת 2021 של מדינות נאט״ו נפתח אתמול (ב׳) בטאלין, בירת אסטוניה, ויימשך עד ליום שישי הקרוב. בתרגיל הגנת הסייבר השנתי ישתתפו כל חברות נאט״ו, וכן השותפות שאינן חברות בברית: פינלנד, אירלנד, שוודיה ושווייץ. בנוסף לנציגי הלאום, ייקחו חלק בתרגיל גם נציגי תעשייה ואקדמיה שונים – סה״כ כ-1000 איש שיהיו נוכחים פיזית, נוסף על משתתפים רבים נוספים שיצטרפו מרחוק.  

״התרגיל בוחן מומחי סייבר ומאמן אותם להגן על רשתות נאט״ו ורשתות לאומיות. מהגנה מפני תוכנות זדוניות, דרך מתקפות היברידיות הכוללות מדיה חברתית, ועד פריצות למכשירים ניידים – לתרגיל יש מערך של תרחישים מאתגרים ומציאותיים״, נמסר מנאט״ו. ״התרגיל מהווה מבחן חשוב ליכולת הארגון לנהל פעולות במרחב הסייבר, להרתיע ולהתגונן״.

התרחישים להם תיערך סימולציה בתרגיל השבוע כוללים מתקפת סייבר על צינורות אספקת גז, מתקפה המשבשת את פריסת כוחות הצבא והלוגיסטיקה, ומתקפת כופרה במסגרתה נגנב מידע בנוגע לחיסונים ונפגעות תכניות חיסון.

מפקד התרגיל, קומנדר גרהם רוק, מסר כי ״מדי שנה, תרגיל ׳קואליציית הסייבר׳ מהווה תרומה מרכזית לפיתוח יכולות לחימה באמצעות הצבת יעדים שאפתניים חדשים. לא להתקדם, משמעו ללכת אחורה״.

אולי יעניין אותך גם