ראש ה-MI6: ״אנו זקוקים לעזרה של מגזר הטכנולוגיה כדי לנצח במירוץ את סין ורוסיה״

בהרצאה בלונדון אמר ריצ'רד מור, ראש MI6, כי שרותי הריגול בעולם כולו במרדף אחר טכנולוגיות שיכולות להפריע באופן משמעותי לפעולת המרגלים 

ראש ה-MI6: ״אנו זקוקים לעזרה של מגזר הטכנולוגיה כדי לנצח במירוץ את סין ורוסיה״

Richard Moore | https://www.sis.gov.uk

ראש שרותי הביון של בריטניה מזהיר כי סין ורוסיה מתחרות ביניהן ועם המערב בשליטה על תחום הבינה המלאכותית בצורה שעלולה להפוך על פיה את הגיאופוליטיקה העולמית בעשור הבא .

בהרצאה בלונדון אמר ריצ'רד מור, ראש MI6, כי שרותי הריגול בעולם כולו, מלנגלי שבארה"ב, לונדון, מוסקווה ובייג'ינג, מנסים להשתלט על טכנולוגיות חדשות.

לפיו, בכך הם מאתגרים מבצעי ריגול אנושיים, HUMINT, ששלטו בעולם במשך אלפי שנים. הנדסת קוואנטום, הנדסה ביולוגית, כמויות עצומות של DATA והתעצמות כושר המחשוב - כל אלו מיוצרים איומים שהמערב חייב להתייחס אליהם.

"יריבינו שופכים כמויות עצומות של כסף ושאפתנות במאמצים להשתלט על בינה מלאכותית AI כייוון שהם יודעים שטכנולוגיות האלו יעניקו להם יתרון. ההתקדמות בעשור הבא עלולה לשים לאל התפתחויות של העשור הקודם", אמר ריצ'רד מור, שבדרך כלל ממעט להרצות בפומבי.

לדבריו יש תחומים שבהם מפגינים שרותי הביון של רוסיה ושל סין התקדמות יותר מהירה מאשר המערב, ויש חשש שתוך עשור בייג'ין עלולה להגיע לעליונות ולשליטה בכל הטכנולוגיות החדישות, בעיקר AI, ביולוגיה סינטטית וגנטיקה. 

אולי יעניין אותך גם

By Spc. Micah E. Clare, U.S. Army - This image was released by the United States Army with the ID 070930-A-2013C-254 (next). Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4556991

דיווח: רק"מי M1117 ראשונים הגיעו לאוקראינה מארה"ב

רק"מים אלו הינם חלק מחבילת הסיוע הצבאי האמריקאית בשווי של 400 מיליון דולרים שהוכרז עליה בחודש נובמבר 2022