טאיוואן בונה צי גדול של צוללות מתקדמות

שמונה הצוללות הראשונות שנבנות במספנות CSBC בטאיוואן אמורות להימסר לצי בשנת 2025

Scale model of the IDS project. ROC Navy picture

במשך 20 שנה ניסתה ממשלת טאיוואן לקנות צוללות בכמה מדינות מחשש מהסינים ביבשת, אך רובן סירבו למכור מחשש מזעמה של בייג'ין. בארבע השנים האחרונות, כאשר המשטר בבייג'ין חוזר ומאיים על טאיוואן ומגביר פעילות צבאית, פתחה טאיוואן בפרוייקט חשאי ענק לבניית צי צוללות גדול ומתקדם. 

בדו״ח שמפרסמת סוכנות רויטרס נמסר כי ארה"ב מספקת לטייוואן מערכות לצוללות, מכשירי סונאר ועוד. חברות בריטיות הקשורות לצי המלכותי הבריטי מסייעות אף הן לטאיוואן. ממשלת בריטניה העניקה רישיונות לחברות שונות לספק לטייוואן תוכנות וחלקי צוללות. 

ממשלת טייפיי שכרה את שרותיהם המקצועיים של  מהנדסים, טכנאים קציני צי לשעבר מאוסטרליה, קוריאה הדרומית, הודו, ספרד וקנדה. המומחים מתגוררים בעיר קוואשיונג ומסייעים בבניית הצוללות החדשות במספנות. הפרוייקט הטייוואני החל ב-2017 וכינויו HAI CHANG שפירושו "שגשוג ימי".

שמונה הצוללות הראשונות שנבנות במספנות CSBC בטייוואן אמורות להימסר לצי בשנת 2025. המכון ללימודים אסטרטגיים בלונדון מעריך את ההיקף הכספי של פרוייקט הצוללות של טייוואן ב-16 מיליארד דולר. 

ממשלת סין הגיבה לפרסומים אלו ומשרד החוץ בבייג'ין הזהיר ששלטונות טייפיי משתפות פעולה עם כוחות זרים וקרא למדינות אלו לנתק את הקשרים עם טייפיי. "מדינות אלו", נאמר בהודעת סין, "משחקות באש, ומי שמשחק באש, יישרף". 

חיל הים של טייוואן מפעיל כיום ארבע צוללות בלבד, שתים מהן מיושנות, בעוד שבצי הסיני פועלות 58 צוללות. תקוות טייפיי היא שהשלב הראשון בפרוייקט, שמונה הצוללות הראשונות יהווה איום על כוח שינסה לפלוש לאי".
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית