סייברטק דובאי חוזר, ומעורר התעניינות תקשורתית באמירויות

אלפי בכירי תעשייה ונציגי ממשל משתתפים מדי שנה בכנסי סייברטק גלובל הנערכים ברחבי העולם. ״מגפת הסייבר כאן כדי להישאר״, אמר ראש מערך הסייבר של איחוד האמירויות במהלך ההודעה על קיום הכנס בדובאי

סייברטק דובאי חוזר, ומעורר התעניינות תקשורתית באמירויות

משמאל לימין: עמיר רפפורט, מייסד סייברטק וישראל דיפנס; ד״ר מוחמד אל כווייתי, ראש מערך הסייבר של איחוד האמירויות; ואנקיט שוקלה, מנהל QNA Marcom, שותפת המרקטינג המקומית של סייברטק. צילומים באדיבות סייברטק גלובל

״מגפת הסייבר כאן כדי להישאר. הגנת סייבר אינה מחויבות של הממשלה, אלא של כל אדם ואדם״, כך אמר ראש מערך הסייבר של איחוד האמירויות, ד״ר מוחמד אל-כוווייתי, במהלך מסיבת עיתונאים שנערכה בדובאי בשבוע שעבר, בה הוכרז כי כנס סייברטק גלובל ישוב לאמירויות זו השנה השנייה ברציפות, ויתקיים בין ה-13 ל-14 ביוני 2022.

סייברטק דובאי מהווה חלק מהרשת המכובדת של כנסי סייברטק גלובל – מפגשי הנטוורקינג הגדולים באזור (והגדולים בעולם, מחוץ לארה״ב), המתקיימים מספר פעמים בשנה בתל אביב, ניו יורק, סינגפור, טוקיו, קיגלי, ובערים נוספות ברחבי העולם המקדמות חדשנות טכנולוגית. אלפי נציגי ממשל, בכירי חברות, אקדמאים מובילים, מייסדי חברות סטארט-אפ ומשקיעים נפגשים במסגרת כנסים אלה להחליף דעות ורשמים, ליצור קשרים אישיים ועסקיים, וללמוד על החידושים האחרונים בתחום, על האתגרים והאיומים בזירת הסייבר העולמית – וגם על הפתרונות.

בעקבות הסכמי אברהם, הצטרפה גם דובאי לרשימת הערים בהן מתקיים כנס סייברטק. היחסים החמים ושיתופי הפעולה הרבים בין ישראל לאיחוד האמירויות, כמו גם הדגש ששמות השתיים על חדשנות וטכנולוגיה והאתגרים המשותפים שהן חולקות, היוו קרקע פורייה לכנס המוצלח שהתקיים בחודש אפריל השנה, שגם עשה היסטוריה: הייתה זו הפעם הראשונה שמומחי סייבר ישראלים ואמירתיים חלקו במה. כיבד בנוכחותו את הכנס יורש העצר של דובאי, נסיך הכתר שייח׳ חמדאן בין מוחמד אל מכתום.

אמיר רפפורט, מייסד ויו״ר סייברטק וישראל דיפנס, שקיים יחד אל-כווייתי את מסיבת העיתונאים בדובאי, סיפר לנוכחים על חזונו בנודע לכנס הקרוב ושוחח על חשיבות החדשנות בעולם הסייבר וכן על ייחודיות אירוע זה בהשוואה לאירועים המתקיימים בערים אחרות. הדוברים גם דנו באיומי הסייבר הגדולים ביותר – ובהזדמנויות הסייבר הגדולות ביותר – הצפויים בשנה הקרובה לאיחוד האמירויות, המזרח התיכון, והעולם כולו.

ההודעה על חזרתו של סייברטק דובאי עוררה עניין מקומי רב. מבין כלי התקשורת שסיקרו את הנושא ניתן למנות את The National News, Gulf Business, ITP, ועוד.