שר ההגנה האמריקני בהצהרה: לאיראן לא יהיה נשק גרעיני

"ארה"ב מחוייבת למנוע מאיראן נשק גרעיני, ואנו גם מחוייבים לתוצאות דיפלומטיות של נושא הגרעין״, אמר שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין בנאום בבחריין

שר ההגנה האמריקני בהצהרה: לאיראן לא יהיה נשק גרעיני

DoD photo by Chad J. McNeeley

שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין מבטיח לבעלות בריתה של ארה"ב במזרח התיכון שארה"ב "תבחן את כל האופציות האחרות אם איראן לא תנהג ברצינות בנושא הגרעין", וכי ארה"ב לא תאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני. 

בנאום בבחריין, אמר אוסטין ש"הנשיא ביידן מחוייב לכל נושאי הביטחון באזור. הבה נהיה ברורים ובהירים: מחוייבותה של ארה"ב לביטחון במזה"ת היא אמיצה ובטוחה". אוסטין חזר והבטיח שארצו לא תאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני.

"ארה"ב מחוייבת למנוע מאיראן נשק גרעיני, ואנו גם מחוייבים לתוצאות דיפלומטיות של נושא הגרעין. אולם אם איראן תסרב לנהוג ברצינות, אז אנו נבחן את כל האופציות האחרות כדי לשמור על ביטחונה של ארה"ב".  שר ההגנה הדגיש שפעולותיה האחרונות של טהרן לא היו מעודדות, וכי איראן הרחיבה את היקף תכנית הגרעין שלה. 

בחודש ספטמבר הודיעה הוועדה לאנרגיה אטומית בווינה שאיראן מחבלת במאמצים לבצע ניטור של תכניות העשרת אורניום. בשבוע שעבר הוזמן לשיחות בטהרן ראש סוכנות הגרעין רפאל גרוסי. 
 

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות