מכרז הרובים של המשטרה מתעכב כבר מעל שש שנים 

המשטרה לא מצליחה לרכוש רוס״ר חדש. כבר שש שנים מפורסמים מכרזים ומתבטלים בשל סיבות שונות. בתגובה, המשטרה מוסרת תשובה לקונית ללא לו״ז עדכני לרכש 

צילום: משטרת ישראל 

משטרת ישראל מנסה לרכוש רובים חדשים כבר יותר משש שנים, בינתיים ללא הצלחה. ביולי 2019 כתבנו כי המשטרה הוציאה מכרז חדש (לאחר שהקודם, שנה קודם בוטל) לרכש מסגרת של 8000 רובים. 

״המכרז מסמן העדפה לייצור ישראלי וכן חובת רכש גומלין בעסקה של יותר מ-5 מיליון דולר או התקשרות המשך של יותר מחצי מיליון דולר שמשתתף בהן ספק זר או יבואן״, כך כתבנו בהתייחס למכרז ההוא. 

כאמור, המכרז של 2019, הגיע לאחר מכרז כמעט כפול בגודלו (ל-15,000 כלים) בשנת 2018. גם עליו כתבנו. המכרז של 2018 התנהל כשלוש שנים עד לביטולו. כלומר, התחיל אי שם בסביבות 2015 - שש שנים אחורה. 

בכתבה ההיא, יבואני ויצרני נשק ישראלים, הביעו את מורת רוחם מהניהול המקצועי של המכרז על ידי המשטרה. על פי מידע שהגיע לישראל דיפנס, גורם מקצועי בימ״מ, מומחה לנשק קל, הוא זה שאמור לבצע את הבחירה עבור המשטרה כולה. 

חשוב להדגיש כי לאחרונה שר הבט״פ, ח״כ עומר בר-לב, הודיע יחד עם רב ניצב קובי שבתאי, כי התכנית היא להגדיל את מצבת השוטרים בכ-800 תקנים בשביל הטיפול בפשע במגזר הערבי. 

בחינה של הצעת תקציב הממשלה לשנת 2022, מראה כי בחמש השנים הקרובות, המשטרה רוצה להוסיף 1100 שוטרים למצבת שלה. מדובר בגידול של כ3-4 אחוזים במצבת כוח האדם של המשטרה. 

נכון, לא כולם אוחזי נשק. ועם זאת, המשטרה כעת עומדת בפני שני וקטורים המעלים את הצורך בנשק קל חדש - אחד, המקורי, הרצון לחדש את סוג הנשק. שני, גידול במצבת כוח האדם. ועם זאת, כבר שש שנים לא מצליחה לסיים בהצלחה מכרז כזה. 

ממשטרת ישראל נמסר: ״מכרז הנשק הארוך של משטרת ישראל נמצא בעיצומו של הליך בדיקת ההצעות, עם סיומו תצא הודעה מסודרת.״

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית