סייבר: מאגר תעודות הזהות של ארגנטינה נגנב 

על פי ההודעה של ההאקר בפורום RAID, הוא מוכר 45.380.000 רשומות של אזרחים ארגנטינים

bigstock

על פי דיווח של therecord.media, האקר פרץ את רשת ה- IT הממשלתית בארגנטינה וגנב פרטי תעודת זהות לכלל האוכלוסייה במדינה, נתונים שנמכרים כעת במעגלים פרטיים. 

הפריצה, שהתרחשה בחודש שעבר, התמקדה ב- RENAPER, המייצג את Registro Nacional de las Personas, שתורגם כרישום לאומי לאנשים.

הסוכנות היא גלגל שיניים מכריע בתוך משרד הפנים הארגנטינאי, שם מוטלת עליה הנפקת תעודות זהות לאומיות לכל האזרחים, נתונים שהיא מאחסנת גם בפורמט דיגיטלי כמאגר מידע הנגיש לרשויות ממשלתיות אחרות, ומשמש כעמוד השדרה לרוב השאילתות הממשלתיות. 

העדות הראשונה לכך שמישהו הפר את RENAPER עלתה בתחילת החודש בטוויטר כאשר חשבון שנרשם לאחרונה בשם @AnibalLeaks פרסם תמונות תעודת זהות ופרטים אישיים עבור 44 ידוענים ארגנטינאים.

זה כלל פרטים על נשיא המדינה אלברטו פרננדז, מספר עיתונאים ודמויות פוליטיות ואפילו נתונים על כוכבי העל בכדורגל ליונל מסי וסרג'יו אגוארו.

יממה לאחר פרסום התמונות והפרטים האישיים בטוויטר, ההאקר פרסם מודעה גם בפורום פריצה ידוע, והציע לחפש את הפרטים האישיים של כל משתמש ארגנטינאי. על פי ההודעה, הוא מוכר 45.380.000 רשומות של אזרחים ארגנטינים. 

״אני מוכר את כל הנתונים במסמך הזהות הלאומי (DNI) של כל אדם בארגנטינה. זה כולל תמונה, שמות, שמות משפחה, כתובות, מספר עיבוד (זה מאוד חשוב), סוג מזהה, קוד הממוקם בגב הכרטיס (שלוש שורות ברקוד) המחושב על ידי אלגוריתם וכל הנתונים הדרושים ליצירת זהות בדויה״, כותב ההאקר העונה לכינוי CFK. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית