חברת מפרולייט מציגה את MEPRO TIGON – כוונת אלקטרו-אופטית היברידית

לדברי מפרולייט, כוונת ה- MEPRO TIGON משלבת את יתרונות הטכנולוגיה התרמית עם זו של כוונות יום "נקודה אדומה" בעלות אופטיקה שקופה ובכך משפרת משמעותית את הגמישות המבצעית של הכוחות בשטח
 

חברת מפרולייט מציגה את MEPRO TIGON – כוונת אלקטרו-אופטית היברידית

תמונה: מפרולייט

מפרולייט, חברה בקבוצת SK ויצרנית מערכות אלקטרו-אופטיות, ציוד לראיית לילה וכוונת תרמיות ליישומים צבאיים, אכיפת חוק ואזרחיים, תחשוף לראשונה בתערוכת Milipol 2021 שתערך השבוע בפריז את כוונת ה-MEPRO TIGON. הכוונת נמצאת בימים אלו בתהליך הערכה בצה"ל והוצגה בפני מספר לקוחות צבאיים בעולם.

מפרולייט אומרת כי הכוונת משלבת את היתרונות של טכנולוגיית הדמיה תרמית לא מקוררת עם אלו של אופטיקת יום שקופה (כוונות "נקודה-אדומה") במוצר אחוד. הכוונת מאפשרת גמישות טקטית מלאה, יום ולילה בכל מזג אוויר, לצבאות, כוחות אכיפת חוק וגורמי  HLS.

הטכנולוגיה האינטגרלית מסייעת להצלחת המשימה בשטחים פתוחים, תרחישי לוחמה אורבנית, CQB, אזורים מיוערים - כגון ג'ונגלים - ועוד. הכוונת הינה פשוטה לתפעול, קומפקטית, קלת משקל ואינה פוגעת באיזון הנשק.

ביום, חלון התצוגה הגדול והשקוף של ה- MEPRO TIGON המצויד בלו"ש "נקודה אדומה" בעל נראות גבוהה מאפשרים רכישת מטרה מהירה וביצוע ירי עם שתי עיניים פתוחות תוך שמירה על מודעות סביבתית גבוהה. בלילה, התמונה התרמית המוקרנת על גבי אותו צג שקוף מאפשרת איתור, זיהוי והעסקת מטרות יעילים בחושך מוחלט ובתנאי סביבה קשים, כולל דרך עשן ואבק תוך השגת שיפור משמעותי בקטלניות.

להגדלת הטווח האפקטיבי ביום, ניתן להתקין מאחורי הכוונת מכפל טקטי, בלילה, הגדלת הטווח מתאפשרת תוך שימוש בזום הדיגיטלי x2 של הכוונת. הכוונת הינה בעלת מנגנון איפוס בעל דיוק גבוה, מופעלת באמצעות סוללות AA מסחריות, מאפשרת הפעלה רציפה של מעל 5 שעות במצב תרמי ואלפי שעות שימוש במצב "נקודה אדומה". מערכות הכוונת כוללות אופטימיזציה אוטומטית של עוצמת הלו"ש ומנגנון חסכון באנרגיה.

"ה-MEPRO TIGON פותחה כמענה ישיר לצרכיהם של לקוחות החברה לכוונת באיכות גבוהה מצד אחד ועלויות המאפשרות רכש בכמויות גדולות מצד שני. כוונת היברידית זו  מאפשרת הגדלה משמעותית של כמות הלוחמים המצוידים ביכולת לוחמת לילה ומתן מענה יעיל למתארי לחימה נוספים הדורשים שימוש בטכנולוגיה תרמית וע"י כך מקנה למשתמשים יתרון מבצעי מובהק - הן בלוחמת יום והן בלוחמת לילה", אומר דוד שנהב, סמנכ"ל בכיר למכירות ושיווק – לשוק הביטחוני במפרולייט.

"הכוונת תומכת ביעילות במעבר קל ומהיר בין פעילות יום ופעילות לילה או בין  תרחישים טקטיים משתנים גם בתנאי סביבה ומזג אוויר קשים. המערכת נמצאת כעת בבחינה בצה"ל וכן מוצגת בפני לקוחות נבחרים של החברה ברחבי העולם".