מטוסי התדלוק KC-46 קיבלו הסמכה לתדלק מטוסי קרב דור 4 ו-5

DEFENSE NEWS מדווח כי המתדלקים החדשים ביצעו עד כה יותר מ-6,000 גיחות מינואר 2019 ותדלקו מטוסים שונים בשתי שיטות התדלוק, צינור תדלוק BOOM ושיטת הסל DROGUE

By USAF Christopher Okula - usaf.mil, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=70105409

מטוסי התדלוק KC-46 (בואינג) קיבלו הסמכה לתדלק מטוסי קרב בני דור 4 ו-5 בטיסות עבור פיקוד התובלה של חיל האוויר האמריקני TRANSCOM. 

המתדלק KC-46 'פגזוס' מועמד לרכש עבור חיל האוויר הישראלי להחלפת מטוסי תדלוק ישנים. עסקת הרכש הזאת כבר אושרה אך עדיין לא נחתמו ההסכמים הרלוונטיים.

בסוף השבוע הוסמכו המטוסים לתדלק מטוסי קרב מסוג F-16 ו-F-15 לסוגיהם. עד כה ביצעו תדלוקים אוויריים בטיסות ניסוי ובדיקות המערכות השונות, וכעתה אושרו המטוסים לבצע גיחות עבור חיל האוור, וכך יקטן העומס על מטוסי תדלוק ישנים יותר KC-135 ו-KC-10.

מפקד פיקוד התובלה של חיל האוויר גנרל מייק מיניהן הוא שחתם על ההסמכות, אחרי שבחודש אוגוסט הוסמכו המטוסים לתדלק מפציצי B-52 ו-C-17. 

DEFENSE NEWS מדווח כי המתדלקים החדשים ביצעו עד כה יותר מ-6,000 גיחות מינואר 2019 ותדלקו מטוסים שונים בשתי שיטות התדלוק, צינור תדלוק BOOM ושיטת הסל DROGUE. בעבר נתגלו במטוסים תקלות טכניות שתוקנו בשת"פ של חיל האוויר עם חברת בואינג. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית