האם תהיה בישראל רגולציה על רשתות חברתיות?

שר המשפטים גדעון סער הקים בשבוע שעבר ועדה שמטרתה גיבוש המלצות לגבי יחסה של המדינה לרשתות חברתיות ולחדשנות טכנולוגית, כך על פי דיווח של Ynet

שר המשפטים, גדעון סער. צילום: Jalaa Marey/Pool via REUTERS

האם תהיה בישראל רגולציה על הרשתות החברתיות? אמש (מוצ״ש) דיווח כתב Ynet אטילה שומפלבי כי שר המשפטים, גדעון סער, הקים בשבוע שעבר ועדה רשמית של משרד המשפטים וגורמים נוספים – בכללם משרד רה״מ, משרד הכלכלה, רשות החדשנות, משרד התקשורת, המדענית קירה רדינסקי, המשפטן ד״ר מתן גוטמן ועוד – שמטרתה גיבוש המלצות לגבי יחסה של המדינה לרשתות חברתיות – ולחברות טכנולוגיות בכלל. כיו״ר הוועדה ישמש מנכ״ל משרד המשפטים, עו״ד ערן דוידי.

״המשפט מפגר אחרי הטכנולוגיה, וזה נתון קבוע״, ציטט סער את השופט מישאל חשין במכתב ששלח לחברי הוועדה, והוסיף כי האצת הטכנולוגיה בשנים האחרונות גורמת להתרחבות הפער בין השניים, מה שמביא לכך ״שהאינטרסים של המדינה, כלכלת המדינה וזכויות הפרט עלולים להיפגע ולהינזק באופן בלתי הפיך, ככל שלא נשכיל להתאים את ההסדרים החוקיים והרגולטוריים למציאות המשתנה מדי יום״.

בשלב הראשון, מבקש סער מהוועדה למפות את התחומים והפערים ״המחייבים טיפול בסדר עדיפות עליון״: הסדרים משפטיים הקשורים לרשתות חברתיות, כלכלת המסחר במידע, ואסדרת תחום הבינה המלאכותית. בשלב השני, הוא מבקש ״לבחון את האיזון הראוי בין המשך עידוד חדשנות ופיתוח טכנולוגי שישראל מצטיינת בו, לבין הצורך ברגולציה חכמה ומידתית שתצמצם את הסיכונים וההחצנות השליליות״.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית