שר המשפטים פרסם תזכיר חוק להחמרת הענישה בגין עבירות נשק

ההצעה כוללת: החמרת העונש הקבוע בצד רכישת נשק בלתי חוקי משבע שנות מאסר לעשר שנות מאסר

באדיבות לשכת שר המשפטים 

כחלק מסדרת מהלכי החקיקה שהוא מוביל בנושא הפשיעה והאלימות במגזר הערבי ולנוכח ריבוי עבירות הנשק פירסם כעת סגן רה"מ ושר המשפטים גדעון סער את תזכיר החוק הקובע החמרת הענישה בעבירות נשק.

ההצעה כוללת: החמרת העונש הקבוע בצד רכישת נשק בלתי חוקי משבע שנות מאסר לעשר שנות מאסר. לאור מהמציאות הקיימת שבה עבריינים רוכשים חלקי נשק מהותיים (חלק החיוני להרכבת הנשק) בנפרד, מהם הם מרכיבים נשק באופן עצמאי המשמש למטרות פשיעה, מוצע להחמיר בענישה בגין החזקה או רכישה של חלקים אלו משלוש שנות מאסר לחמש שנות מאסר.

השר סער: "אחד המאפיינים והגורמים של תופעת הפשיעה בחברה הערבית הוא זמינותם של כלי נשק מסוגים שונים בהיקפים גדולים במיוחד. החוק נועד להגביר את ההרתעה ולתת לבתי המשפט את הסמכות לטפל באופן הולם בתופעה החמורה שהפכה למכת מדינה ואת חייהם של אזרחים רבים לסיוט".

התזכיר פורסם לאחר עבודת מטה בראשות המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו״ד עמית מררי.

״האחד, יצירת מדרג ענישה ייחודי לעבירות המבוצעות בנשק שהוא "חלק נשק מהותי", במובחן מנשק שהוא חלק, אבזר או תחמושת כמשמעותו בחוק הקיים. על פי המוצע העונש בצד העבירות של החזקה, רכישה, נשיאה או הובלה של חלק נשק מהותי יוחמר משלוש שנות מאסר לחמש שנות מאסר״, נכתב בתזכיר החוק. 

״מטרת תיקון זה להחמיר את העונש בגין עבירות המבוצעות בחלקי נשק עיקריים שבלעדיהם לא ניתן לבצע ירי, וזאת לאור התגברות התופעה של הברחת חלקי אמצעי לחימה והשימוש בהם לייצור של אמצעי לחימה מאולתרים. חלקו המרכזי של הנשק המאולתר בשוק אמצעי הלחימה הבלתי חוקי, המבוסס על הברחה וסחר בחלקי אמצעי לחימה מהותיים, מחייב החמרה של ההתייחסות, בראש ובראשונה בחקיקה, לעבירות המבוצעות בחלקי נשק מהותיים.

״התיקון השני עניינו החמרת העונש הקבוע בצד רכישת נשק משבע שנות מאסר לעשר שנות מאסר. מטרת תיקון זה לשקף את החומרה היתרה שגלומה בעבירה של רכישת נשק, החמורה יותר מעבירה של החזקת נשק. עבירת רכישת נשק מחייבת מעשה אקטיבי מצד העבריין, היא מגדילה ישירות את הביקוש לנשק בלתי חוקי, וכן מגדילה את כמות כלי הנשק וחלקי הנשק הבלתי חוקיים המצויים ברחבי המדינה.״

לקריאת תזכיר החוק

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית