ראש השב״כ החדש משדר איום למשפחות הפשע במגזר הערבי

ראש השב"כ הנכנס, רונן בר: "רבות דובר לאחרונה על האלימות הגוברת בכלל ובחברה הערבית בפרט. השירות לא יישאר לעמוד מנגד״

סטילס: חיים צח / לע"מ

היום (ד'), התקיים טקס חילופי ראש שירות הביטחון הכללי (שב"כ) בין ראש השב"כ היוצא, נדב ארגמן, וראש השב"כ הנכנס, רונן בר, במשרד ראש הממשלה בירושלים.

מדברי ראש הממשלה, נפתלי בנט: "נדב, אנחנו מכירים שנים, אבל בחודשים האחרונים התוודעתי אפילו יותר לעומק, לרוח המיוחדת והמדויקת שהבאת איתך לשירות. מצד אחד, אחריות ושיקול דעת. מצד שני, פייטריות. הבנה בהירה ועמוקה של האויב שניצב מולנו, בלי אשליות, חתירה למגע ושאיפה להביא תוצאה ברורה, לא תיקו. סוד כוחו של השב"כ הוא דווקא בהיותו ארגון טקטי שפועל בשטח ומספק במאות פעולות טקטיות קטנות מדי יום ביטחון ושקט לאזרחי ישראל. 

"רונן, את כל חייך הבוגרים הקדשת לביטחון ישראל. ביצעת מסלול מרשים בסיירת מטכ"ל ובשירות, כלוחם וכמפקד סיכנת את חייך לא אחת, פיקדת על שורה ארוכה של מבצעים ופעולות שתרמו להגנת המדינה ואזרחיה. אני בטוח שבזכות כישוריך וניסיונך תזניק את השירות קדימה אל פסגות חדשות. הצלחתך – הצלחתנו." 

מדברי ראש השב"כ היוצא, נדב ארגמן: "בימים אלה אני מסיים חמש שנים וחצי כראש שירות הביטחון הכללי, וחותם פרק של 38 שנים בארגון המיוחד הזה ו-43 שנים בשירות מדינת ישראל. נפלה בחלקי זכות גדולה למלא את התפקידים הללו, להיות בצמתים מרכזיים, להתייצב לאורך שנים כה רבות בחזית ההגנה על ביטחון ישראל. זוהי זכות, שבצידה גם תחושת חובה עמוקה.

"במהלך שנות כהונתי נהרגו 54 אזרחים ישראלים מפיגועי טרור, בוצעו 529 פיגועים משמעותיים (ירי, דקירה, דריסה, מטען) וסוכלו 2261 פיגועים משמעותיים (ירי, מטען, התאבדות וחטיפה)."

מדברי ראש השב"כ הנכנס, רונן בר: "יום חילופי ראש ארגון הוא יום עם תחושת התחדשות בארגון, יום עם תחושת חג והקלה למסיים ואצלי מהבוקר - יום עם תחושת אחריות כבדת משקל. האיום המרכזי לשלום האזור, הציר השיעי בהובלת איראן, מכונה של טרור, ריגול והשפעה, ימשיך לעמוד בלב העיסוק של קהיליית המודיעין ובתוכה השירות. מתוקף תפקידו ואחריותו יפעל השרות לסכל איום זה בכל מקום בו יזהה אותו – בארץ, בחו"ל ובזירת הסייבר.

"מכל הארגונים, שב"כ הוא היחיד הנמצא ביום-יום בצומת המורכב והעדין שקיים בין זכויות היסוד השונות, אלו הכתובות של הדמוקרטיה ואלו הלא כתובות של מגילת זכויות האדם ובעיקר בצומת בין הזכות לביטחון ולחיים ובין הזכות לפרטיות ולכבוד האדם. אני מקווה שבכל צמתי ההחלטה יהיה לנו את הכח, האומץ והתבונה לאזן נכון בין מרכיבים אלו, ושנוכל לממש תוך שיקול דעת את עקרונות הדמוקרטיה המתגוננת.

"רבות דובר לאחרונה על האלימות הגוברת בכלל ובחברה הערבית בפרט. השירות לא יישאר לעמוד מנגד. אחרי שנלמד את הנושא, נציג את האיזון הנכון שבין תרומתנו לחיזוק המשטרה לבין הגברת מעורבות השירות. ברור לנו שזו משימה לאומית."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית