דגם צרפתי חדש של כלי שיט לא מאוייש

הכלי באורך של כ-10 מטרים ובדחי של כ-10 טון. הכלי מצוייד בסונטאר, ובתורן, בו משולבות מערכות תצפית ולוחמה אלקטרונית

המספנות הצרפתיות, Naval group, הציגו השבוע דגם של כלי שיט תת מימי אוטונומי  (UUV – Underwater Unmanned Vehicle). הדגם המוצג פותח ראשית כמדגים טכנולוגי בפיתוח עצמי שמומן על ידי המספנות, בין השנים 2016 ל- 2018. הכלי סיים פיתוח והציג יכולת מלאה בנובמבר 2020. 

הכלי באורך של כ-10 מטרים ובדחי של כ-10 טון. הכלי מצוייד בסונטאר, ובתורן, בו משולבות מערכות תצפית ולוחמה אלקטרונית. הכלי הוא אוטונומי לחלוטין. ביצועים ויכולות נוספים של הכלי לא פורסמו. זהו אינו ה- UUV הראשון של ה- Naval Group הצרפתית, וכבר ב- 2019 מכרה הקבוצה כלים תת-מימיים לא מאויישים לצי הצרפתי, ה- D-19. כלי זה מתבסס על גוף הטורפדו הצרפתי F21. 

ל- D-19 פותחו מספר משימות מרכזיות עבור הצרפתי: גילוי ולחימה בצוללות, אימון צוותי הספינות והצוללות בהתגוננות כנגד טורפדו, גילוי ויירוט מיקוש ימי, לוחמה אלקטרונית, איסוף מודיעין ופיזור מיקוש ימי. הצי הצרפתי צבר ניסיון רב בשנתיים האחרונות בהפעלת כלי שיט תת-מימיים לא-מאויישים, וצפוי כי הפלטפורמה החדשה של Naval Group תביא איתה יכולות נוספות ומשופרות.

ה- Naval group שמה לה למטרה למכור את המערכת החדשה לציי אירופה ואסיה, ובהחלט ניכרת בעולם מגמה הולכת וגדלה של הפעלה מבצעית של כלי שיט תת-מימיים לא-מאויישים למשימות על-מימיות ותת-מימיות שונות. 

 
 

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות