ארה״ב: פלנטיר ממשיכה לבסס את מעמדה בקהיליה הביטחונית 

פלנטיר מגלגלת מאות מליוני דולרים בשנה מפרוייקטים בקהילה הביטחונית האמריקאית בתחום עיבוד וניתוח נתונים. כעת מדווח כי החברה זכתה בפרויקט בצבא האמריקאי 

על פי פרסום של יאהו, פלנטיר זכתה בחוזה ענק בהיקף של כ-800 מליוני דולרים עם הצבא האמריקאי. ההסכם יאפשר לצבא האמריקאי להשתמש בפלטפורמת Gotham analytics של החברה. באותה נשימה, מדווחים בפרסום כי החברה, ככל הנראה, תפסיד חוזה מקביל בסוכנות ICE. 

פלנטיר מסרה כי היא נבחרה לשלב הבא של תוכנית הנתונים לאחר שמונתה כפיינליסטית בשנת 2020. על פי החוזה, פלנטיר תספק את פלטפורמת Gotham כ"מערכת הפעלה לקבלת החלטות" ש"נועדה במיוחד לחבר בין הנקודות." פלנטיר מוכרת את פלטפורמת Gotham שלה למספר סוכנויות פדרליות בארה״ב. 

כאמור, פלנטיר עלולה לאבד חוזה עם ICE לגרסה מותאמת אישית של Gotham המכונה FALCON, מערכת מעקב ששימשה את הארגון. פלנטיר הניבה מכירות של כ-111 מיליון דולר מאז 2013 מ-FALCON. 

ICE רוצים להחליף את FALCON בכלי בשם RAVEn, על פי מסמך ממשלתי. RAVEn שימשה לעיבוד מאות אלפי מסמכי הגירה כדי למצוא עדויות לאנשים שאינם מורשים לעבוד בארה"ב. מגוון חברות טכנולוגיה אמריקאיות השתתפו בכנס אודות מערכת RAVEn, בהן גם Amazon, Google, and Microsoft. 

הפעילות של פלנטיר בצבא האמריקאי היא תחת תכנית Capability Drop 2. מדובר בתכנית מקבילה לCapability Drop 1 ו-Tactical Intelligence Targeting Access Node. כולן תכניות שמטרתן שיפור יכולות האנליטיקה של הצבא האמריקאי. 

 

אולי יעניין אותך גם