הCIA משנה כיוון: פחות מלחמה בטרור - יותר ריגול בסין

סוכנות הביון המרכזית של ארה"ב CIA הודיעה על ארגון מחדש, שבמרכזו הקמת "מרכז  משימות סין"

By CIA, Central Intelligence Agency - https://www.cia.gov/about/director-of-cia/, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=102753005

סוכנות הביון המרכזית של ארה"ב CIA הודיעה על ארגון מחדש, שבמרכזו הקמת "מרכז  משימות סין", שיאחד מאמצי איסוף מידע, נתונים ומחקר על סין ויתן לנציגי ארה"ב בעולם כלים חדשים לאיסוף חומר על סין, ניתוחו והפצתו. 

ללא קשר, נמסר בסוף השבוע כי הנשיא ביידן ייפגש בסוף השנה עם נשיא סין שי ג'ינפיאנג לפסגה ראשונה, אך הפגישה תהיה וירטואלית בגלל הקורונה. פרטי הפסגה נידונו בשיחות שניהל היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סליבן עם מקבילו  הסיני יאנג ג'ייצ'י בבייג'ין.

ראש ה-CIA ויליאם ברנס אמר כי הסוכנות תחזק, במסגרת הארגון מחדש, את יכולות האיסוף שלה בנושאי האיומים החמורים ביותר במאה הנוכחית, בעיקר מצד הממשלה הסינית ה"לעומתית". במקביל יוקם ב-CIA מרכז שני שיעסוק בנושאי מגפת קורונה ושינויי האקלים בעולם.

ניו יורק טיימס מדווח כי בשימוע בקונגרס לקראת מינויו אמר ראש הסוכנות ברנס כי סין היא כיום בראש סולם העדיפויות, ובהקשר זה ייקלטו ב-CIA טכנולוגיות חדשות לאיסוף וניתוח מידע. הסוכנות כבר הודיעה לשני בתי הקונגרס על הקמת שני המרכזים החדשים, ולא צפוייה התנגדות. בשתי המפלגות נשמעים קולות שעל סוכנות הביון להפנות יותר משאבים לסין ולשיפור שיטות המחקר ודפוסי ההתנהגות של ממשלת בייג'ין. 

הודעת ה-CIA באה כמה ימים אחרי שבכל התחנות והבסיסים של הסוכנות ברחבי העולם התקבל מברק אזהרה סודי ביותר, ומוזר בתוכנו, ובו "אזהרה מפני סוכנים שנעצרו, או נהרגו, או  כאלו שנהפכו לסוכנים כפולים". 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית