טורקיה ממשיכה לחפש אמל״ח רוסי

למרות סנקציות אמריקאיות, טורקיה ממשיכה לחפש נשק רוסי. ארדואן בראיון ל-CBS: "לטורקיה לא נותרה ברירה אלא לפנות לרוסיה לרכש מערכות S-400״

By Соколрус - Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=40082350

טורקיה, חברה בנאט"ו, מהדקת את הקשרים הצבאיים וקשרי הרכש עם רוסיה ורוכשת מטוסים, טכנולוגיות של מנועי סילון, צוללות וחבילה שנייה של מערכות הגנ"א מתקדמות S-400.

ארדואן התאכזב מנכונות אמריקנית למכור לטורקיה מטוסי קרב חמקניים F-35, ועל כך אמר בראיון ל-CBS: "לטורקיה לא נותרה ברירה אלא לפנות לרוסיה לרכש מערכות S-400. בעתיד איש לא יוכל להתערב בשיקולים שלנו איזו מערכת הגנה לקנות ומאיזו מדינה ומאיזה סוג. רק אנחנו נחליט לגבי עצמנו".

ארדואן הדגיש כי ארצו תדרוש מארה"ב פיצויים על סילוק טורקיה מפרוייקט מטוסי 'F-35 וכך אמר: "שילמנו 1.4 מיליארד דולר. מה יהיה עם הכסף הזה? לא בקלות הרווחנו את הכסף. או שיתנו מטוסים או שישלמו את הכסף". 

GLOBAL DEFENSE NEWS כותב כי בדצמבר 2020 הטיל הממשל אמריקני סנקציות על אנקרה, אולם הן אינן מרתיעות את הטורקים. אנקרה הודיעה שמתקדם המו"מ עם הרוסים לקניית מערכות S-400, והסכמי השת"פ עם הרוסים יכללו דיונים על מנוע מטוס הקרב TF-X שמפתחת התעשיה האווירית הטורקית.

כל הנושאים הללו נדונו בפגישת ארדואן עם פוטין בסוצ'י לפני כשבועיים, שאחריה הדגיש ארדואן את ההסכמים עם מוסקווה לבניית כלי שיט וצוללות, מטוסי קרב ומנועי סילון.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית