שיחות ארה״ב - טאליבן בדוחא

מחלקת המדינה הודיעה שהנושא העיקרי בשיחות בקטאר יהיה במשך היציאה מאפגניסטן של אזרחים אמריקניים ואחרים המבקשים לצאת מהמדינה

State Department photo by Ron Przysucha/ Public Domain

משלחת אמריקנית הגיעה לדוחה, קטאר, לפגישה ראשונה עם משלחת של ארגון טליבאן מאז יציאת הכוחות האמריקניים מאפגניסטן. דובר מחלקת המדינה הודיע כי הפגישה היא "המשך לשיחות פרגמטיות עם טליבאן בנושאי אינטרסים אמריקניים חיוניים". 

מחלקת המדינה הודיעה שהנושא העיקרי בשיחות בקטאר יהיה במשך היציאה מאפגניסטן של אזרחים אמריקניים ואחרים המבקשים לצאת מהמדינה. רשת CNN ורויטרס מדווחות כי מאז סוף אוגוסט הצליחו האמריקנים להוציא מאפגניסטן  105 אזרחי ארה"ב ו-95 אחרים, וכן כל אנשי צבא אמריקניים ובני משפחותיהם עזבו. 

בשיחות קטאר תלחץ ארה"ב על טליבאן לא להתיר לטרוריסטים לנצל את אדמת אפגניסטן למתקפות טרור נגד ארה"ב ובעלות בריתה. כן יידונו נושאי שמירת זכויותיהן של נשים ונערות וזכויות אדם באופן כללי.

בראש המשלחת האמריקנים עומד דיוויד כהן, סגן ראש ה-CIA, סוכנות הביון המרכזית, הנחשב לבר סמכא בנושאי לחימה בטרור. פקיד בכיר בממשל אמר ל-CNN שהשיחות בקטאר אינן מכוונות להכרה במשטר  טליבאן בקבול או במתן לגיטימציה למשטר זה באפגניסטן. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית