דיווח: האם חמי פרס ותמיד פרדו בדרך להשקיע בעיראק?

אתר Intelligence online מפרסם כי חמי פרס ותמיר פרדו מחכים להזדמנות השקעה בעירק. על פי הפרסום, פרס היה הנואם המרכזי בכנס מקוון שנערך בנושא נרמול היחסים בין ישראל וכורדיסטאן, ב- 24 בספטמבר

מאת Amit A. - נוצר על ידי מעלה היצירה, נחלת הכלל, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=9937412

חמי פרס, בנו של שמעון פרס המנוח ואיש עסקים ידוע, היה הנואם המרכזי בכנס מקוון שנערך בנושא נרמול היחסים בין ישראל וכורדיסטאן, ב- 24 בספטמבר. 

חמי פרס מעורב ועוסק בחיבור בין חברות הון סיכון סיניות וחברות טכנולוגיה ישראליות מתקדמות. פרס מנצל את גל הנורמליזציה הדיפלומטית באזור, אפילו במדינות בהן התהליך עדיין בחיתוליו, במרדף אחר האינטרסים העסקיים שלו, כך על פי דיווח אתר החדשות Intelligence online. הכנס המקוון, אורגן על ידי מרכז החשיבה בניו יורק לתקשורת שלום (CPC), והשתתפו בו למעלה מ- 300 איש מעיראק. 

הכנס עורר תגובות נזעמות בעיראק מצד פוליטיקאים מכל שדרת הקשת הפוליטית בבגדאד. ממשלת עיראק גינתה את אירוע והוציאה צווי מעצר לחמישה משתתפים לפחות, כולל החוקר הבכיר במשרד התרבות העיראקי סהר כרים אל תאי, שקרא בפומבי "שלום עם ישראל". 

ה- CPC הזמין את פרס, להפתעתו הרבה, לדבר בעברית בפני עצרת השייח'ים העיראקים על מורשת אביו, שנפטר לפני חמש שנים. חמי פרס, כיום ראש המרכז בפועל לשלום וחדשנות, שהקים אביו בשנת 1996. המרכז מקדם דיאלוג ופתיחות, המהווים מנוף כלכלי ועסקי לקידומם של שיתופי פעולה טכנולוגיים, כחלק מרכזי בפעילותו של המרכז.

יחד עם תמיר פרדו, לשעבר ראש המוסד, פועל חמי פרס להגדלת ההשקעה של ישראל באזור המזרח התיכון ומדינות המפרץ, כך לפי הפרסום. ב-11 באוגוסט אירח חמי פרס במרכז בישראל את עבדאללה אל ח'ליפה, סגן מנהל הסוכנות לביטחון לאומי של בחריין, על מנת לדון בשיתופי פעולה בין המדינות בתחום החדשנות והטכנולוגיה.

חמי פרס מוכן ומחכה להזדמנויות שיתוף פעולה כלכליות חדשות עם עיראק, המוגבל עד כה לעסקאות אנרגיה. לפרס הבן יש את היכולת להשקיע במיזמים במדינות המזרח התיכון, באמצעות חברת פיטנגו הון סיכון, חברה אותה הוא הקים ומנהל.

בית ההשקעות פיטנגו, אחת מחברות ההשקעה הגדולות בישראל בתחום הסייבר, ממומן בעיקרו על ידי משקיעים מסין, קוריאה ומדינות נוספות. אחת מהמשקיעות בקרן היא חברת ההשקעות הסינית CIC, הנמצאת בשליטת הממשל הסיני. CIC השקיעה בקרנות נוספות במדינת ישראל, המתמקדות בטכנולוגיות סייבר, דוגמת קרן ויולה ככל הנראה. 

פיטנגו צפויה ככל הנראה להשקיע במדינות המזרח התיכון באמצעות חברת הון הסיכון אל באוואדר, שהינה שותפות פרטית-ציבורית בין ממשלת ישראל ופיטנגו, ומטרתה להשקיע בקידום הטכנולוגיה הישראלית בעולם הערבי, כותבים בפרסום. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית