NeuroBlade גייסה 83 מיליון דולר כדי להאיץ את עיבוד הנתונים בחוות השרתים של העתיד

הסטארט אפ הישראלי פיתח זיכרון חישובי שמאפשר שיפור של פי 100 בזמן העיבוד, והחל באספקה ראשונית של מאיץ עיבוד הנתונים שלו ללקוחות גדולים בעולם

מייסדי נוירובלייד (מימין לשמאל) אלעד סיטי ואליעד הלל. צילום: דייוויד גארב

חברת הסטארט-אפ נוירובלייד (NeuroBlade) מתל אביב השלימב סבב גיוס B בהיקף 83 מיליון דולר, בהובלת Corner Ventures האמריקנית, שמביא את סך גיוסי החברה עד כה ל-110 מיליון דולר. ההון שגויס יאפשר לנוירובלייד להרחיב את צוותי הפיתוח וארגון המכירות, התמיכה והשיווק בחו"ל.

בשנים האחרונות כמות המידע שנאסף על ידי ארגונים גדלה באופן אקספוננציאלי, ובכך מועצם הקושי של מערכות המחשוב לנתח ולהפיק תובנות מהמידע. נוירובלייד פיתחה ארכיטקטורה חדשה לעיבוד וניתוח נתונים (Data Analytics), המסירה צווארי בקבוק משמעותיים שמאטים את עיבוד הנתונים, וזאת באמצעות שילוב יכולות עיבוד בתוך הזיכרון עצמו, בטכנולוגיה הנקראת processing-in-memory (PIM).

PIM היווה יעד נכסף של התעשייה במשך עשרות שנים, ונוירובלייד היא החברה הראשונה בעולם שמביאה טכנולוגיה זו לכדי מוצר מסחרי. מאיץ ה-Data Analytics של נוירובלייד משלב את טכנולוגיית ה-PIM שלה עם חומרה, תוכנה ואלגוריתמים לכדי מערכת כוללת שמותקנת בחוות שרתים ומאיצה את החישובים בדרך שמשנה את התעשיה.

"פיתחנו אבן בניין חדשה בארכיטקטורת מחשבים, בעזרתה ארגונים יוכלו למנף יותר טוב את המידע העומד לרשותם, לחלץ ממנו תובנות רחבות יותר, לספק מענה מהיר יותר ללקוחותיהם, ובכך לדייק ולשפר את הפעילות העסקית שלהם", אמר אלעד סיטי, מנכ''ל ומייסד משותף של NeuroBlade. ״אנחנו רק בתחילת הדרך למימוש הפוטנציאל של הטכנולוגיה, וההון שגויס יסייע לנו להפוך עוד רעיונות מהפכניים למוצרים שיעזרו ללקוחות שלנו לממש את היעדים שלהם ולייצר עבור כולנו עולם טוב יותר".

ארכיטקטורות המערכת הנוכחיות נאלצות להתמודד עם העברה בלתי פוסקת של נתונים בין האחסון, הזיכרון והעיבוד המרכזי, וזו הסיבה העיקרית לביצועים דלים ולזמני תגובה ארוכים ביישומיים רוויי מידע. נוירובלייד זיהתה שארכיטקטורות אלו אינן סקלביליות מספיק בכדי לענות על צורכי ניתוח הנתונים של ימינו ואלו של העתיד. תובנה זו הובילה את החברה לבנות ארכיטקטורה שמבטלת את הצורך בשינוע הנתונים. הארכיטקטורה החדשה מבצעת את עיבוד המידע במקום בו הוא מאוחסן, ובכך קובעת סטנדרט חדש של מהירות עיבוד נתונים, ומקצרת את הזמן לתובנות עבור הלקוח.

"השנה האחרונה הציבה אתגרים חסרי תקדים בפני הדאטה סנטרים של העולם, שבזכותם העולם המשיך לתפקד בזמנים קריטיים ביותר. השוק עומד בפני גידול עצום ואנו מאמינים שנוירובלייד ניצבת בפני מסע מבטיח ביותר", אמר לאנס וויבר, סגן נשיא ומנהל ראשי של קבוצת הדאטה סנטר ואסטרטגיית הענן באינטל. "אינטל גאה לתמוך בפלטפורמה של נוירובלייד, עם פורטפוליו הטכנולוגיות הנרחב שלנו. אנו מצפים להמשך העבודה עם נוירובלייד ולמיקסום מהירות החישוב מקצה לקצה".

"יותר ממחצית מהדאטה בעולם נוצר בשנתיים האחרונות וארגונים עומדים בפני אתגר הולך וגדל של ניתוח ועיבוד נתונים בהיקפים גדולים", אמר טל סלובודקין, שותף מנהל ב-StageOne. "ארגונים מתבססים יותר ויותר על ניתוח מהיר של נתונים בכדי לשפר תוצאות, אבל נפח הנתונים שאותו צריך לשנע חרג בהרבה מעבר ליכולות של הארכיטקטורות הקיימות. נוירובלייד סיפקה פתרון שמאיץ אנליטיקת נתונים עתירת ביצועים למהירויות שמעולם לא נראו בעבר".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית