חה״א האמריקני נעזר בטכנולוגיות מציאות מדומה למניעת התאבדויות חיילים

התאבדויות מהוות את אחת מסיבות המוות המובילות בכוחות המזויינים של ארה״ב, ושיעורן רק הולך ועולה. בטכנולוגיה זו נעשה שימוש בעבר גם על מנת לדמות סיטואציות של הטרדה מינית בצבא

חה״א האמריקני נעזר בטכנולוגיות מציאות מדומה למניעת התאבדויות חיילים

איש צוות אוויר משתתף בתרגיל, בשבוע שעבר. צילום: US Air Force photo by Airman 1st Class Hiram Martinez

במסגרת המאמצים שמשקיע חיל האוויר האמריקני להילחם בשיעורי ההתאבדות הגוברים בחיל, עברו חיילים המשרתים בבסיס האוויר מאקדיל (MacDill) אימון במערכת מיוחדת המבוססת על טכנולוגיית מציאות מדומה, שמטרתה למנוע התאבדויות.

על פי הפרסום באתר הבסיס, המשתתפים באימון, שנערך בשבוע שעבר, הוכנסו לתרחיש בו הם מתקשרים עם אדם הנמצא במצוקה רגשית ברורה, כאשר המטרה היא לשכנעו לפנות לעזרה. ״האימון בהחלט אילץ אותך לחשוב באופן ביקורתי על מה שתגיד או תעשה, ולדעת שהאדם הנמצא במצוקה יגיב בהתאם״, אמר סמ״ר וויליאם פאריס, אחד המשתתפים. פאריסהדגיש כי האימון הווירטואלי הכשיר אותו טוב יותר למפגש עם אנשי צוות אוויר בשר ודם המראים סימני מצוקה.

התאבדות נחשבת לאחד מגורמי המוות המובילים ברחבי הכוחות המזוינים האמריקניים, ומדובר בבעיה שרק הולכת ומחריפה. אתר Nextgov מדווח על מחקר חדש של הצבא, לפיו בשנה האחרונה עלה שיעור ההתאבדויות בכ-15%. בשבוע שעבר מתו שלושה חיילים בבסיס בניו יורק במהלך 48 שעות, במה שנחשד כהתאבדות. בעבר נערכו בצבא האמריקני תרגילים שנעזרו במציאות מדומה כדי לדמות סיטואציות של הטרדה מינית וללמוד כיצד להתמודד עמן.  

אולי יעניין אותך גם