סין מציגה משגר אנכי חדש לאוניות המלחמה שלה

משגר הטילים פותח כמשגר טילים גנרי, והוא כולל מגוןן יכולת שיגור

https://twitter.com/HenriKenhmann/status/1441975935046021128?s=20

חברת האמל"ח הסינית CASIC הציגה השבוע משגר טילים אנכי חדש, המיועד לאוניות המלחמה שלה. 

משגר הטילים פותח כמשגר טילים גנרי, והוא כולל מגוןן יכולת שיגור - HHQ-9E – טיל הגנה אווירית, בעל ראש ביות אקטיבי, כנגד כלי טיס וטילים תוקפים לטווח של 41 ק"מ. FM-3000N – טיל הגנה אווירית  לטווח של 9 ק"מ, כנגד כלי טיס וטילים תוקפים. 

CM-103 – טיל על-קולי נגד כלי שיט, לטווח של 400 ק"מ, מבוסס על טיל היאחונט הרוסי (ככל הנראה שחזור הנדסי או גניבה של סודות הטיל מהרוסים). CM-802B  - טיל תת-קולי נגד כלי שיט לטווח של 230 ק"מ. טיל זה הינו ממשפחת טילי ה- C-802 (ממשפחת הטיל שפגע באוניית חיל הים, אח"י חנית, במלחמת לבנון השנייה).

למרות שלא פורסם על כך, סביר להניח שבמשגר הסינים יכולים אך לשלב טילים נוספים, לרבות טילי שיוט כנגד מטרות ביבשה מדגם CJ-10 לטווח של כ- 1500 ק"מ. משגר טילים אחד בעל יכולת שיגור של שמונה טילים, ללא טעינה נוספת. בכלי השיט הסינים ניתן לשלב בין ארבעה לשמונה משגרים כאלו. 

המשגר האנכי מותקנים מתחת לסיפון כלי השיט, ב"בטן" האונייה, ומאפשר לכלי השיט מחד להיות בעל חתימת מכ"מ נמוכה יותר, ומאידך לשלב "סלט" טילים באותו משגר מבלי להתקין משגרים רבים ושונים על סיפון כלי השיט, ולהפעילם ממערכת נשק אחת. 

המשגרים האנכיים, ה- VLS, אינם המצאה סינית. מדינות רבות בעולם כדוגמת צרפת, איטליה, וארה"ב פיתחו משגרים אנכיים רב-תכליתיים, בהם ניתן לשלב טילים מדגמים שונים. גם באוניות חיל הים משולבים משגרים אנכיים בהם מותקנים טילים מדגם ברק-1 וברק-8, טילי ההגנה האווירית של חיל הים הישראלי. 
 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית