פרשנות | למרות הסנקציות - קוריאה הצפונית ממשיכה להציג פיתוחים בתחום הטילאות

אם פלוני חשב שסנקציות פיננסיות משפיעות על פיתוח אמל״ח במדינות סוררות, פיונגיאנג סיפקה לו לאחרונה הוכחה הפוכה. המדינה הציגה טיל שיוט חדש שפותח, ככל הנראה, בסיוע סין או פקיסטן 

http://www.rodong.rep.kp

צפון קוריאה סיימה לאחרונה בהצלחה ניסוי ירי טילי שיוט חדש מתוצרתה. ניסוי ירי זה סיים את תקופת השקט ששררה באזור האי הקוריאני בחצי השנה האחרונה. טילי השיוט הצפון קוריאני נורו ממשגר קרקעי וטסו למעלה מ- 1500 ק"מ מעל שטחה של צפון קוריאה עד שפגעו במטרתם.

טילי השיוט החדשים של צפון קוריאה דומים במבנה שלהם לטילי השיוט האמריקאיים הוותיקים מדגם טומהוק. סביר להניח שהטיל הצפון קוריאני פותח ויוצר בשיתוף מדינה נוספת. כאן יש שתי אפשרויות, האחת היא שיתוף פעולה עם סין או עם פקיסטאן, שתי מדינות להן קשרים מדיניים, כלכליים וצבאיים הדוקים עם צפון קוריאה.

בארסנל הטילים העצום של סין נמצא בשירות מבצעי טיל השיוט נגד מטרות יבשתיות מדגם DH-10. זהו טיל דומה במבנהו האווירודינמי לטיל הצפון הקוריאני. הטיל הסיני פותח על בסיס טיל השיוט הרוסי מדגם KH-55. טיל זה נועד לפגוע במטרות יבשה בטווח של כ- 1700 ק"מ, והוא בעל יכולת נשיאת ראש קרב גרעיני. טילים אלו מבצעיים בסין בשיגור ממשגרים יבשתיים.

פקיסטאן לעומת זאת, מפעילה מערך מבצעי גדול של טילי שיוט מדגם Babur. טילים אלו מבוססים על שחזור הנדסי של טילי הטומהוק האמריקאיים, שאותרו בפקיסטאן כנפלים. פקיסטאן עסקה בשחזור ההנדסי של הטילים למרות מחאות האמריקאים, והגיעה ליכולת מבצעית מרשימה של טילים אלו עד לטווח של כ- 900 ק"מ. בשנים האחרונות שדרגה פקיסטאן את פלטפורמות ה- Babur והדור השני שלהם מגיעים לטווח מבצעי של כ- 1500 ק"מ.

בין אם הסיוע לצפון קוריאה הוא סיני או פקיסטני, הרי שמדובר ביכולת מבצעית משמעותית המקנה לצפון קוריאה יכולת נוספת לתקיפה ארוכת טווח בדרום קוריאה, וזאת מעבר ליכולות הקיימות כיום לתקיפה באמצעות מערך גדול של טילים בליסטיים.

כל מערך תקיפה כזה מביא איתו את היתרונות והחסרונות שלו, אך יחדיו הם משלימים זה את זה ומהווים מערך תקיפה איכותי ומשמעותי, מולו תידרש דרום קוריאה לשדרוג מערך ההגנה שלה כנגד טילים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית