זום על הכוונת: הרכישה של Five9 בחשד לסיכון ביטחוני 

עסקת הענק שנחתמה ביולי האחרון מגיעה לוועדה בממשל האמריקאי שתחליט האם מדובר בסיכון לביטחון הלאומי של ארה״ב. בזום מצפים לקבל את כל האישורים במחצית הראשונה של 2022

bigstock

״ממשלת ארה"ב בוחנת את ההסכם של זום לרכוש את חברת Five9 תמורת 14.7 מיליארד דולר מטעמי ביטחון לאומי״, כך לפי פרסום של cnbc

על פי מכתב מיום 27 באוגוסט, ועדת התקשורת הפדרלית התבקשה להעביר את התיק לוועדה להערכת השתתפות חוץ במגזר שירותי התקשורת של ארצות הברית. היועץ המשפטי לממשלה, מריק גרלנד, עומד בראש הוועדה.

זום הכריזה על העסקה עם Five9 ביולי, וסימנה את הרכישה הראשונה של חברת הווידיאו צ'ט בהיקף המיליארד דולר פלוס. עם הטכנולוגיה של Five9, זום מנסה להתרחב לשווקים סמוכים.

זום מבוססת בסן חוזה, קליפורניה, והמייסד והמנכ"ל אריק יואן, יליד סין, הוא אזרח אמריקאי. לחברה מרכז מחקר ופיתוח משמעותי בסין, ובשנה שעברה התייחסה יו"ר הבית ננסי פלוסי לזום כ"ישות סינית" במהלך ראיון ל- MSNBC. כך לפי הפרסום. 

בתגובה המלאה של זום נאמר כי "רכישת Five9 כפופה לאישורים רגולטוריים מסוימים. הגשנו בקשות לרשויות הרגולציה השונות ותהליכי אישור אלה מתנהלים כצפוי. אנו ממשיכים לצפות לקבל את האישורים הרגולטוריים הנדרשים לסגירת העסקה במחצית הראשונה של 2022 ".

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית