יותר ממחצית העובדים הצעירים מאמינים כי אבטחת סייבר היא בזבוז זמן

כך עולה ממחקר חדש של HP, שבחן את החשש מפני איומים מקוונים לאור העלייה החדה בעבודה מהבית בשל מגפת הקורונה.

BIGSTOCK/Copyright: AndrewPopov

מגפת הקורונה הביאה לקדמת הבמה את מודל העבודה ההיברידי, שהפך בין לילה את בתי העובדים לשלוחות המשרדים של החברות הגדולות ביותר.  המעבר המהיר והחד למודל עבודה זה העלה לא מעט קשיים, ביניהם הקושי הרב לשמור על סביבת עבודה בטוחה ומאובטחת מפני איומי הסייבר השונים. בעידן הנוכחי, בו כמות האיומים כלפי חברות עולה מיום ליום, פתרון אבטחה ייעודי ומתקדם הוא קריטי לכל עסק. אך נראה שאיומים אלה, שיכולים להשפיע בצורה משמעותית על ארגונים וחברות, עד לכדי השבתה כוללת של העסקים, אינם מהווים מטרד משמעותי עבור עובדי הארגון עצמם.

ממחקר חדש של חברת HP, בו נשאלו 8,443 עובדי משרד שונים שעברו לעבוד מהבית במהלך מגפת הקורונה, לצד 1,100 אנשי אבטחת מידע מחברות שונות ברחבי ארצות הברית, בריטניה, קנדה, מקסיקו וגרמניה במהלך חודשי מרץ אפריל 2021, נראה שאיומי הסייבר אינם מהווים חשש משמעותי בקרב העובדים, ואנשי אבטחת המידע נותרו לבד במערכה.

הצעירים רואים בהגנת סייבר כבזבוז זמן

על פי המחקר של HP, כ-48%  מהעובדים סבורים שפתרונות האבטחה שהם נאלצים להתמודד איתם במהלך עבודתם גוררים ללא מעט "בזבוז זמן", נתון שעולה לכדי 64% בקרב עובדים צעירים יותר, בני 18-24. העובדים הצעירים מביעים לא מעט חוסר סבלנות, כאשר שליש מהם טענו שהם מנסים לעקוף את פתרונות האבטחה השונים כל עוד יש להם את היכולת לכך.

נתון זה אמור להדליק נורה אדומה, בייחד לאור העובדה שיותר ממחצית (54%) מהעובדים בגילאים 18-24 טענו כי הם מייחסים הרבה פחות חשיבות לאבטחת המידע במקום עבודתם, בעיקר במקרים בהם השמירה על אבטחת המידע באה על חשבון עמידה בזמנים והפקת תוצרי עבודה גבוהה. כמו כן, 39% מהם לא היו בטוחים מהי מדיניות האבטחה של החברה בה הם עובדים, דבר המתריע על תחושת האדישות בקרב עובדי הארגון בכל הקשור לאיומי סייבר אפשריים.

אנשי אבטחת המידע נשארו לבד במערכה

עוד עולה מהמחקר הקושי הרב של אנשי אבטחת המידע בהסברת המצב לעובדים, כאשר 91% מאנשי אבטחת המידע שנשאלו הצביעו על קושי רב בהסברה ושכנוע של עובדי העסק לתרום את חלקם ולשתף פעולה עם מאמצי ההגנה הדרושים.

כ-78% מהם הודו שלקחו צעד אחורה בכל הקשור לאבטחת המידע בתקופת הקורונה, זאת לאחר הניסיון לספק אבטחה ראויה לעובדים מהבית, דבר שגרר ברוב המקרים (80%) התנגדות נחרצת מצד העובד, ותיוג אנשי אבטחת המידע כ"אנשים רעים", שמפריעים למהלך העבודה התקין. התוצאה – 83% מאנשי אבטחת המידע סבורים שהעסקים שלהם נמצאים על "זמן שאול", ושאיום הסייבר הבא כבר נמצא מעבר לפינה, מבלי יכולת תגובה מיידית ראויה מצד הארגון.

ג'ואנה בורקי, מומחית אבטחת מידע ב-HP, מסרה בתגובה כי ״אנשי אבטחת המידע עובדים שעות נוספות על מנת לספק פתרונות הגנה ראויים ומתקדמים למקום עבודתם. ישנה חובה ללמד את העובדים לעבודה תחת איומי הסייבר ההולכים וגוברים, ועל מומחי האבטחה למצוא את הדרכים היעילות ביותר לשלב את פתרונות האבטחה בצורה שתתאים גם לעובדי המשרד, וגם לעובדים מהבית״.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית