BreezoMeter הישראלית משיקה כלי שיאפשר מעקב וניטור אחר שריפות והתפשטותן

הטכנולוגיה החדשה תאפשר למשתמשים לקבל יכולת מעקב ונראות מלאה אחר שריפות יער פעילות ואחר איכות האוויר שהם נושמים. השירות כבר ניתן באמצעות האינטרנט של החברה, ובהמשך יהיה זמין גם באפליקציה החינמית

צילום מסך, מתוך אתר האינטרנט של BreezoMeter

חברת BreezoMeter הישראלית, המספקת נתוני איכות אוויר ישירות לצרכנים במעל 100 מדינות, הודיעה על השקת טכנולוגיית מעקב שריפות חדשה, שתאפשר לצרכנים לקבל יכולת מעקב ונראות מלאה אחר שריפות יער פעילות ואחר איכות האוויר שהם נושמים. השירות כבר ניתן באמצעות האינטרנט של החברה, ובהמשך יהיה זמין גם באפליקציה החינמית.

השקת מוצר ניטור השריפות מגיעה כחודשיים לאחר שהחברה הודיעה על השלמת גיוס של 30 מיליון דולר בסבב C בהובלת קרן פורטיסימו. בשנה האחרונה כמעט הכפילה החברה את מצבת העובדים העולמית מ-40 ל-70 עובדים ובשנה הקרובה מתכננת החברה להתרחב בעוד 50 עובדים נוספים, שמרביתם יגויסו למרכז הפיתוח ומטה החברה בישראל.

טכנולוגיות ניטור והמעקב אחרי שריפות יער פעילות יהיו זמינות בקרוב גם לחברות, לרשויות ממשלתיות ולשירותי החירום במדינות השונות באמצעות טכנולוגיית API, כך שיוכלו לקבל נתוני שריפות מדוייקים שמסופקים ברמה המקומית, ישירות למכשירים חכמים ומערכות שליטה ובקרה.

נתוני השריפות, המסופקים באמצעות BreezoMeter ישירות, אפליקציות מזג האוויר אחרות, אפליקציות רכב או מפות GPS, מאפשרים לצרכנים לראות את מיקומן המדויק של השריפות בכל רגע נתון, את מרחקן ואת הכיוון בו הן נמצאות יחסית למיקום המשתמש, וכן את ההשפעה שלהן על איכות האוויר. שכן ככל שתנועת האש משתנה, כך משתנה היקף השריפה.

ההדמיה שמספקת החברה מאפשרת למשתמשים לצפות באופן מדויק ומהיר, את השטחים שנפגעו בעקבות השריפה, מהירות הרוח וכיוונה, הזמן המשוער להשתלטות על השריפה, הזמן בו בוצע עדכון נתונים אחרון, ואף את שמה של השריפה.

השירות  שמספקת BreezoMeter הוא חלק מאסטרטגיה כוללת שהתוותה, שעיקרה הגנה על בריאותם של אנשים על ידי טכנולוגיה מתקדמת המספקת נתונים לגבי איכות האוויר שאנחנו נושמים, שכן שינויי אקלים, זיהום ושריפות משפיעים יותר ויותר על איכות האוויר ברחבי העולם. החברה מספקת מעקב בזמן אמת וכן נתוני איכות שמתעדכנים מדי שעה.

לעקוב אחר שריפות כמו שעוקבים אחר גשם, שלג ושמש

הדו"ח של הפאנל הבין ממשלתי לשינוי אקלים (IPCC), שפורסם לאחרונה הבהיר לנו היטב שמשבר האקלים כאן, וההשלכות שלו צפויות להיות בלתי נמנעות ובלתי הפיכות, לפחות בעשורים הקרובים. הטמפרטורה הממוצעת בישראל עלתה עד כה בכ-1.4 מעלות בממוצע מ-1950 ועד 2017, והיא צפויה להמשיך ולעלות ב־1.2 מעלות נוספות עד 2050. ב-30 השנים האחרונות במדינת ישראל ניכרת מגמת הפחתה בכמות המשקעים.

למשבר האקלים יש השפעה ישירה על הסיכון של שריפות יער ופגיעה באיכות האוויר. בחודש אוגוסט 2021, היינו עדים למספר שריפות ענק משתוללות ברחבי אזור ירושלים ואת השפעתן על איכות האוויר בישובים ושכונות הסמוכים לשריפה.  על פי המרכז הלאומי לכיבוי אש בארה"ב, מאז 2015, כל שנה ישנו גידול שלא פחות מ-100 שריפות גדולות בממוצע בארה"ב, לעומת השנה שקדמה לה, וזאת כתוצאה משינוי האקלים הפוקדים את העולם.

בעוד שרוב כלי מעקב השריפות הקיימים בשוק מראים היכן ממוקמות שריפות פעילות, ישנם פערים קריטיים בזמינות ובדיוק המידע שהן מספקים. חיישנים מקומיים, למשל, מצד אחד מדויקים ביותר באיתור שריפות במיקומם המדויק, אך המרחקים הארוכים בין החיישנים בשטח יכול להביא לכך שעדכוני השריפה ייעשה פעם בכמה שעות, ובאזורים רבים אף לא קיימים חיישנים ואין יכולת ליצור הדמיות.

ללא היכולת לספק מידע ונראות בזמן אמת של שריפות היער הפעילות בשטח, שירותי כיבוי האש לא יהיו מסוגלים להשתלט על שריפות לפני שהן יוצאות מכלל שליטה, ואזרחים יאלצו להסתמך על חושי הראיה והריח, על מנת לקבוע את המרחק של השריפה מהם ואת החומרים המזהמים שנפלטים בעקבות לאוויר. פרקטיקה זו מסוכנת בעיקר עבור אנשים הסובלים מבעיות רפואיות שונות כמו מחלות לב ונשימה, שכן העשן נושא עימו חלקיקים  PM 2.5 רעילים, שאינם נראים לעין בלתי מזוינת וקטנים מספיק כדי להיכנס עמוק לריאות.

נתוני המעקב אחר שריפות של החברה הם נדבך נוסף לנתוני זיהום האוויר והאבקנים שהיא כבר מספקת, הנמצאים כיום בשימוש על ידי חברות בתחום הבריאות, הבית החכם, רכב, ומאות מיליוני משתמשים. BreezoMeter משתמשת ביותר מ-47,000 חיישנים של ממשלות מקומית, כמו גם לוויינים המקיפים את כדור הארץ במסלול גאוסטציונרי, המאפשר להם סיפוק נתונים בזמן אמת וללא הפסקה, ובנתונים מטאורולוגים אחרים.

רן קורבר, מנכ"ל BreezoMeter : "כלל שהעצימות וכמות השריפות בעולם עולה בעקבות משבר האקלים, הציבור זקוק יותר לרמת מעקב וניטור הזהה לזו שהם מצפים מתחזית מזג האוויר, שחוזה שמש, גשם, שלג ותופעות מזג אוויר אחרות. הטכנולוגיה שלנו מאפשרת לאנשים להגן על עצמם על ידי התאמת חיי היומיום שלהם ללא כל חשש או ספק שהמידע שהם מקבלים יהיה אמין. זה גם נותן לחברות את הכלים הדרושים להן כדי להתאים את השירותים שהן מספקות, ולרשויות מידע בזמן אמת שמאפשר להם לפעול באופן מהיר וחכם וחכם יותר”.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית