הערכה: איראן קרובה עד כדי חודש מייצור כמות חומר בקיע לפצצה אחת 

ניו יורק טיימס מדווח כי מומחים שבדקו נתונים חדשים שנכללו בדוח פקחי האו"ם מהשבוע שעבר הגיעו למסקנה כי מאמצי העשרת אורניום בחודשים האחרונים הגיעו לכדי רמה של כמעט פצצה גרעינית

www.irna.ir

איראן קרובה עד כדי חודש מהחזקת כמות מספיקה של חומר ליצירת ראש נפץ קרבי גרעיני אחד, וחיזקה בכך את דרישתה לשפר את תנאי הסכם הגרעין משנת 2015 שנדון בווינה. דעות אחרות סבורות שנדרשים "כמה חודשים". בשיחות עם מנכ"ל הוועדה הבינלאומית לאנרגיה גרעינית בטהרן אתמול הסכימה איראן לתוספת מצלמות מעקב באתרי הגרעין שלה. 

ניו יורק טיימס מדווח כי מומחים שבדקו נתונים חדשים שנכללו בדוח פקחי האו"ם מהשבוע שעבר הגיעו למסקנה כי מאמצי העשרת אורניום בחודשים האחרונים הגיעו לכדי רמה של כמעט פצצה גרעינית, וכי לטהרן יש יכולת להפיק את הדלק הדרוש לייצור ראש נפץ קרבי גרעיני אחד תוך כחודש ימים, וזה לוח הזמנים הקיצוני ביותר.

פקידי הוועדה הבינלאומית אינם מורשים לדבר על פרטי הדוח, כותב ניו יורק טיימס, אולם בשיחות רקע הם סבורים שהשגת רמה של כמעט פצצה תיקח "כמה חודשים". הם  מסבירים כי ייצור רש"ק שמתאים להרכבה על טיל, ויכולת הטיל והרש"ק לשרוד את הכניסה בחום עצום חזרה לאטמוספרה אחרי שיגורו – זו טכנולוגיה שהאיראנים למדו כבר לפני עשרים שנה. 

איראן הביעה הסכמה להוספת מצלמות מעקב באתרי הגרעין שלה, ופקחי הוועדה הבינלאומית לאנרגיה אטומית יורשו להחליף את כרטיסי הזיכרון של המצלמות,  בתנאי שאלו יישארו בתחומי איראן.   הסכם זה הושג בביקורו של מנכ"ל הוועדה לאנרגיה אטומית רפאל גרוסי בטהרן אתמול ופגישתו עם עמיתו האיראני מוחמד איסלאמי. עד כה התלוננו הפקחים שהאיראנים חוסמים את המצלמות שהוצבו באתרי הגרעין. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית