תרגיל צבאי רוסי מלחיץ את אוקראינה

ההיקף הגדול של תמרונים שערך צבא רוסיה מול אוקראינה בחודשים האחרונים, מספר החיילים והמטוסים שהשתתפו בתמרונים, מעיד כי יתכן שמוסקווה ביקשה לשלוח מסר

ההיקף הגדול של תמרונים שערך צבא רוסיה מול אוקראינה בחודשים האחרונים, מספר החיילים והמטוסים שהשתתפו בתמרונים, מעיד כי יתכן שמוסקווה ביקשה לשלוח מסר שיש בכוחה הצבאי לפלוש לאוקראינה ולבצע מבצע צבאי רחב ממדים. 

DEFENSE ONE מדווח שצילומי לוויין הראו שבתמרוני צבא רוסיה השתתפו לא פחות מ-100 אלף חיילים, מספר חסר תקדים לתמרון צבאי, וכן מספר רב של מטוסים שונים חנו בשדה התעופה נובופדרובקה. 

עוד הראו צילומי הלוויין שהרוסים השתמשו בכמויות גדולות של עשן כד שי להסוות תנועות צבא, שיטה ידועה ומוכרת כאשר פולשים לטריטוריה זרה ומבקשים להסתיר, לפחות בשלבים ראשונים.  

צילומי הלוויין התקבלו בחברות ORBITAL ו-PLANET, ודן  סולר, לשעבר קצין מודיעין ויועץ בכיר בחברת ORBITAL, אומר כי שימוש נרחב בעשן נועד בדרך כלל להסתרת פעולות צבאיות או בעת נסיגת כוחות, אלא שבמקרה זה אין להניח שהרוסים מסיגים את כוחותיהם מחצי האי קרים או מגבולות אוקראינה. הפעלת 100 אלף חיילים בתמרון מעידה שהרוסים מתכוננים לאפשרות של מבצעים צבאיים בתוך אוקראינה".

הבית הלבן, מדווח DEFENSE ONE, הבטיח השבוע המשך סיוע צבאי לאוקראינה בעוד 60 מיליון דולר, בעת ביקור בוושינגטון של הנשיא זלנסקי.  תומס שטקובסקי, נציג פולין בנאט"ו, אמר השבוע כי  אירועים שונים בעולם, כמו הנסיגה האמריקנית המבוהלת מקאבול וההשתלטות המהירה של טאליבן, עלולים  להשפיע על  מוסקווה לנקוט בצעדים שונים, לפחות פסיכולוגיים, להוכחת יכולותיה הצבאיות באוקראינה. והשבוע הודיעה  מוסקווה על פתיחת תמרון צבאי גדול,  ZAPAD, בבלארוס. 
 

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות