מערכת נגד רחפנים של רפאל אבטחה את כינוס מנהיגי המעצמות ה-G7 בבריטניה

״המגמה הראשונה היא כמות הרחפנים התוקפים - הצורך להתמודד עם מתקפה של מספר רחפנים בו זמנית״, מסביר מאיר בן שיה, סגן לשיווק ופיתוח עסקי במנהלת הגנ"א קצר-טווח ברפאל

מערכת נגד רחפנים של רפאל אבטחה את כינוס מנהיגי המעצמות ה-G7 בבריטניה

צילום: רפאל

לפני כשלוש שנים רכש משרד ההגנה הבריטי מחברת רפאל הישראלית מספר מערכות מסוג DRONE DOME להגנה מפני רחפנים ומל"טים. המערכת אשר נמצאת כבר בפעילות מבצעית של הצבא הבריטי בזירות מבצעיות שונות,  נבחרה להגן על האתר בו התקיימה פסגת ה-7G כמו גם על ביטחונם של כלל האנשים שהשתתפו באירוע היוקרתי. 
 
מערכת ה-DRONE DOME הינה מערכת חכמה ומודולרית, מהווה פתרון טכנולוגי מתקדם המתבסס על שלושה רבדים הנחוצים להתמודדות יעילה כנגד איומי רחפנים ומל"טים –  איתור, זיהוי ונטרול האיום – הכל בהתאם לצורך המבצעי ודרישת הלקוח.

המערכת משלבת רדאר מתקדם (תוצרת ראדא הישראלית), ומאפשרת שילוב של חיישנים מסוגים שונים: מצלמה אלקטרו אופטית, יכולות איתור מתקדמות, ונטרול האיום באמצעי ל"א (Soft Kill) של כל סוגי רחפנים ו/או מל"ט המאיימים על האיזור האווירי המוגדר. המערכת הוכחה מבצעית במספר זירות בעולם, ונמכרה כבר למספר מדינות. המערכת מודולרית ויעילה, ובעלת אמינות גבוהה וביצועים מעולים בכל מזג-אוויר.
 
מאיר בן שיה, סגן לשיווק ופיתוח עסקי במנהלת הגנ"א קצר-טווח ברפאל : "ברפאל כיום מזהים שתי מגמות חדשות ומרכזיות בתחום ה-C-UAV (הגנה מפני רחפנים ומל"טים) מולם מתמודדת מערכת ה- DRONE  DOME בהצלחה.

״המגמה הראשונה היא כמות הרחפנים התוקפים - הצורך להתמודד עם מתקפה של מספר רחפנים בו זמנית הוא איום ממשי ומאתגר מאד הדורש מערכת מבצעית המסוגלת להתמודד מולו. המגמה השנייה היא סוג הכלים,

״אם בעבר, מערכות הגנה אווירית חיפשו מטוסים, כלי טיס בלתי מזוהים גדולים או טילים, היום הם נאלצים להתמודד גם עם איומים שהפכו לקטנים, איטיים ונמוכים, אשר הופכים להיות יותר ויותר אוטונומיים דבר המהווה אתגר למערכות הסיגינט והמכ"ם המתוכנתות לחפש אובייקטים בגודל של מטוסים קונבנציונליים. אתגר זה מחייב פתרונות מסוג Hard-kill. לזאת פיתחה רפאל את הרובד הרביעי של המערכת והוא יירוט באמצעות לייזר". 

מערכת ה- DRONE DOME של רפאל בעלת יכולות לייזר מהמתקדמות בעולם. ב-DRONE DOME  משולבת קרן לייזר ממוקדת מאד בעלת יכולת לזירה גבוהה, המתמקדת בדיוק רב על המטרה, ננעלת עליה ומיירטת אותה תוך זמן קצר מאד. במערכת קיים מנגנון הגנה בטיחותי של נעילת האלומה על המטרה המאיימת בלבד, תוך הבטחת בטיחות מקסימלית של הסביבה ומניעה של נזקים משניים.