הליגה הערבית תקים דאטה סנטר מרכזי בבחריין בהשקעה של מיליונים

המרכז ישרת את כל חברות הליגה, כחלק מהרפורמה הדיגיטלית שמטרתה לפתח ולגוון את הכלכלות המקומיות. על פי מקורות ישראל דיפנס, גם חברות ישראליות מעוניינות לקחת חלק בפרויקט

שר החוץ הבחרייני, עבד-א-לטיף בן ראשיד א-זיאני, מוקדם יותר השנה. צילום: Russian Foreign Ministry/TASS via REUTERS

הפדרציה הערבית לכלכלה דיגיטלית (ADFE), גוף הפועל מטעם הליגה הערבית, חתמה על הסכם הבנות עם חברת טרנספורמציה דיגיטלית המבוססת באיחוד האמירויות בשם ADTXT LLC, להשקת שיתוף הפעולה הראשון מסוגו באזור, כך מדווח האתר Arabian Business.

המרכז בבחריין, שמתוכנן כירוק וידידותי לסביבה, ישמש את חברות וישויות ממשלתיות ואזרחיות מכל מדינות הליגה הערבית ויתמקד בלוקליזציה, הגנה על נתונים, שיפור אבטחה וייעול פעולות בעזרת אימוץ שינויים טכנולוגיים. על פי הדיווח, מטרתו היא להוות כוח מניע למאמצי הרפורמה הדיגיטלית של מדינות האזור, על מנת לפתח ולגוון את הכלכלות המקומיות ולשפר את איכות החיים של התושבים.

״שותפות זו תאפשר לנו לתרום לטרנספורמציה הדיגיטלית של מדינות המזרח התיכון ולהמשיך לספק שירותים מובילים לארצנו ולסביבתנו״, מסר שר החוץ של בחריין, עבד-א-לטיף בן ראשיד א-זיאני. ג״ס מורתי, מייסד ADTXT, הוסיף כי ״השותפות תשפר את התחרותיות של המדינות הערביות ותטפח את השתלבותן בכלכלה העולמית״.

על פי מקורות ישראל דיפנס, גם חברות ישראליות מעוניינות להשתתף בדאטה סנטר, וכמה מהן אף ביקרו בחודשים האחרונים בבחריין לטובת קידום הנושא. בעבר דיווחנו כי חברות ישראליות גם מעוניינות להתמודד על פרויקט הקמת חוות נתונים גדולה שתוקם באוקראינה. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית