ארה"ב מוציאה מסעודיה סוללות הגנה אווירית

דובר הפנטגון ג'ון קירבי הודה ב"פריסה מחדש של נכסי הגנה אווירית מסויימים", והוסיף כי "ארה"ב שומרת על מחוייבות רחבה ועמוקה לבנות בריתה במזה"ת״

Photo by Tech. Sgt. Michelle Larche | https://www.dvidshub.net/image/252325/patriot-missiles

ארה"ב הוציאה בשבועות האחרונים מסעודיה את רוב סוללות הגנ"א המתקדמות ביותר THAAD וכן סוללות טילי פטריוט. דוברי הפנטגון ומשרד ההגנה הסעודי מאשרים את הוצאת מערכות ההגנה האווירית.

סוכנות AP מדווחת כי סוללות הגנ"א היו מוצבות בבסיס האוויר הנסיך סולטן מחוץ לריאד. צילומי לוויין שהגיעו ל-AP בחודש אוגוסט הראו שכמה סוללות הוצאו ממקומן, אך נראתה פעילות של אנשי צבא וכלי רכב. צילומי לוויין שצולמו ביום ששי על ידי חברת PLANET LAB הראו שבסיסי המשגרים בבסיס ריקים ולא נראתה שום פעילות באזור שבו הוצבו בעבר הטילים.

דובר הפנטגון ג'ון קירבי הודה ב"פריסה מחדש של נכסי הגנה אווירית מסויימים", והוסיף כי "ארה"ב שומרת על מחוייבות רחבה ועמוקה לבנות בריתה במזה"ת ומשרד ההגנה ממשיך להחזיק רבבות אנשי צבא ונוכחות צבאית באזור, וזה כולל כמה מהיכולות האוויריות והימיות המתקדמות ביותר, כתמיכה באינטרסים הלאומיים של ארה"ב ובשותפות שלה במזה"ת".

באותו הקשר השיב משרד ההגנה הסעודי לפניית סוכנות AP ואמר: "הפריסה מחדש באזור של כמה יכולות הגנ"א של ארה"ב הידידותית נעשית תוך הבנה הדדית ותכנון מחדש של אסטרטגיות הגנה". 

אבל יש בסעודיה מי שמחושבים אחרת: הנסיך טורקי אל פייסל, לשעבר ראש המודיעין של סעודיה ומי שידוע כמקורב למשפחת המלוכה אמר באחרונה בראיון ל-CNBC: "לדעתי אנו חייבים לקבל אישור מחדש של המחוייבות האמריקנית. כמו, למשל, מחוייבות לא להוציא את סוללות טילי פטריוט, בעד סעודיה היא קרבן של תקיפות טילים ורחפנים לא רק מתימן אלא גם מאיראן". 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית