לציון שנת היובל לכינונה, איחוד האמירויות שואפת להיות עמק סיליקון עולמי

השר לבינה מלאכותית וכלכלה דיגיטלית הציג יוזמות חדשות שכוללות חוק דאטה חדש, שנוסח בשיתוף עם חברות טכנולוגיה, וכן תכנית לגיוס 100 מקודדים מרחבי העולם – מדי יום

עומר בן סולטן אל אולאמה ושר החוץ הישראלי יאיר לפיד בחנוכת הקונסוליה הישראלית בדובאי, יוני 2021. צילום: שלומי אמסלם/לע״מ, באמצעות REUTERS

״אנחנו שומעים אנשים שקוראים לאיחוד האמירויות עמק הסיליקון של המזרח התיכון. השאיפה הזו לא מספיקה מבחינתנו. אנו רוצים לוודא שנוכל להיות אחד מעמקי הסיליקון של העולם״. כך אמר השבוע שר המדינה האמירתי לבינה מלאכותית, כלכלה דיגיטלית ויישומי עבודה מרחוק, עומר בן סולטן אל אולאמה. השר דיבר בהשקת החלק הראשון של ״פרויקט ה-50״, חמישים פרויקטים אסטרטגיים-כלכליים שנועדו להאיץ את ההתפתחות הכלכלית והחברתית במדינה ולמצבה כציר גלובלי מרכזי, לכבוד שנת היובל לכינונה.

במסגרת היוזמות הדיגיטליות החדשות שהוצגו, הכריז השר על חוק הדאטה החדש – החוק הפדרלי הראשון בעולם שנוסח בשיתוף פעולה עם חברות טכנולוגיה בינלאומיות גדולות, כך לדברי השר, שהתגאה בכך שהחוק כה מקיף עד שיהווה תו תקן עולמי. על פי אתר Gulf News, על ידי הבטחת פרטיותם של אנשים ומוסדות ומתן האפשרות לשלוט באופן השימוש והאחסון של המידע האישי שלהם, יאפשר החוק צמיחה של המגזר הפרטי.

אל אולאמה מדגיש שהחוק נועד מלמנוע מישויות מסחריות מלהשתמש במידע אישי תמורת רווח, אך במקביל לפתח את החברות. ״יש לאנשים כל כך הרבה זכויות במסגרת החוק הזה. יש להם את הזכות להישכח, זכויות גישה, זכות למידע״, אמר אל-אולאמה בראיון לעיתון האמירתי The National. ״החוק משקף את הלך הרוח שלנו כמדינה גלובלית, שמפתחת ומגדילה חברות. אנו לא מאמינים שתפקיד השלטון הוא לעכב את שגשוג הכלכלה. אנחנו יכולים לעשות את העבודה שלנו תוך מתן אפשרות למגזר הפרטי לצמוח ולפרוח״.

בנוסף, הודיע השר על תכנית שאפתנית במיוחד: גיוס 100 מקודדים ביום, מרחבי העולם, וכמובן – רק את הטובים ביותר. זאת בנוסף לתכנית שכבר הושקה מוקדם יותר השנה, במסגרתה יוקצו למקודדים 100 אלף ״ויזות זהב״, המאפשרות לחיות ולעבוד במדינה ללא ספונסר. ״אנו רוצים להיות ביתם של הטובים ביותר, ולהבטיח שכל יום אנו מסייעים לאנשים שיוצרים כלכלה דיגיטלית עולמית מהאמירויות״, אמר השר.

״אנו גם משיקים תכנית ליצירת קהילת מקודדים באיחוד האמירויות, ונבטיח שהכישרונות האמירתיים המקומיים יהיו חלק ממנה״, אמר השר, והוסיף כי קיים צורך להתמקד בנשים העוסקות בתחום הקידוד, עבורן תושק תכנית מיומנות ייעודית.  ״במהלך חמש השנים הקרובות אנו רוצים שיהיה לנו את המספר הגבוה לנפש בעולם של נשים מקודדות, ונוכל להראות כיצד בנים ובנות מעצבים את הכלכלה הדיגיטלית העתידית״.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית