אלביט מפתחת עמדת נשק קלת-משקל חדשה

מדובר בעמדת הנשק של חברת-הבת הברזילאית של אלביט שאמורה לעבור סדרת ניסויים בצבא ברזיל עם סיום פיתוחה בסוף שנה זו
 

אלביט מפתחת עמדת נשק קלת-משקל חדשה

ARES is finalising development of the REMAX 4 RCWS. (ARES)

חברת ARES הברזילאית, חברת-בת של אלביט מערכות, עומדת בפני סיום פיתוח אב-טיפוס לדור החדש של עמדת נשק נשלטת-מרחוק REMAX מתוצרתה עבור רק"מים זחליליים וגלגליים.

האתר Janes.com מצטט בכיר בחסרת ARES האומר כי ברגע שתושלם בסוף שנה זו עמדת הנשק החדש היא תעבור סדרת ניסויים של הצבא הברזילאי, כאשר היא ממוקמת על גבי רכב משוריין 6X6 VBTP-MSR של חברת איווקו. עמדת הנשק תוצע לצבא הברזילאי, אך גם לשווקים זרים.

על גבי מערכת ה-REMAX 4 שפיתוחה החל בסוף שנת 2019 ניתן להתקין מקלע M2HB בקליבר 12.7x99 מ"מ ומקלע MAG58 בקליבר 7.62x51 מ"מ. גובה העמדה הנו 69 ס"מ ומשקלה כ-200 ק"ג.

בעמדה יש מתקן התקנת נשקים בפרופיל נמוך דו-צירי עם מייצב ג'יירו, מערכת הזנת תחמושת, מחסנית ל-300 כדורי 12.7x99  מ"מ או ל-600 כדורי 7.62x51 מ"מ, ארבעה משגרי רימוני עשן בקליבר 76 מ"מ, מחשב בליסטי, מחשב בקרת תנועה ומערכת בקרת אש הכוללת יחידת ג'יירוסקופ ומצלמה אלקטרו-אופטית OIP EOPTRIS 2.0. העמדה כוללת גם מצלמת יום, מצלמה תרמית לא מקוררת, וציין טווח לייזר.

הצריח נשלט על ידי תצוגת HD של אלביט המחוברת ליחידת ידית שליטה. קיימת אופציה לתצוגה בחדות גבוהה של המפקד. ניתן לחבר את הצריח למערכת אזהרת לייזר של אלביט E-LAWS 2 המותקנת בגוף הרכב. 
 

אולי יעניין אותך גם