מבצע חטיפה נועז של המוסד הטורקי

על פי הפרסום, צוות מבצעי של ה-MIT חטף מתנגד שלטון מקניה לטורקיה בסיוע מטוס של חברת תעופה פרטית בשם Black Eagle

מתנגד השלטון שנחטף, Selahaddin Gülen. תמונה: nordicmonitor

ארדואן, הנשיא הטורקי, אינו נח על שמריו ופועל נמרצות בכל רחבי הגלובוס כנגד יריביו הפוליטיים מבית ומחוץ. לאחרונה נחשף, כי כוח מבצעי של המוסד הטורקי, ה- MIT, פעל לאחרונה בקניה, וחטף תושב אמריקאי ממוצא טורקי, סלאהדין גולן, מורה בן 30, מחסידיו של פתהוללה גולן, אשר פועל נמרצות כנגד שלטונו של ארודאן. כך לפי פרסום של nordicmonitor

הכוח המבצעי נעזר בשירותי חברה תעופה פרטית, Black Eagle, אשר משכירה את שירותיה לכל דורש, ובבעלותו של איש העסקים הטורקי טאקרן סר. חברת תעופה זו הייתה מעורבת אף בעבר בחטיפתו של יו"ר חברת הרכבים Nissan, קארלוס גושן, מיפאן ללבנון דרך טורקיה בדצמבר 2019. חטיפה זו בוצעה אף היא על ידי ה- MIT באישור השלטון הטורקי.

באמצעות מודיעין מדוייק ואיכותי, איתר הכוח המבצעי הטורקי את סלאהדין גולן בקניה, העלה אותו לרכב שכור בבוקרו של אותו יום והוביל אותו לשדה התעופה שם. כשנתן הכוח איתות למטוס שהמתין בשדה התעופה במדגסקר, המריא זה האחרון ונחת בשדה התעופה הבינלאומי של קניה ב- 5 למאי. הכוח יחד עם סלאהדין גולן עלו למטוס של חברת Black Eagle (בעל מספר זנב T7-RMH), שהמריא מקניה ונחת באותו יום אחר הצהריים באנקרה. 

ארדואן התפאר לאחרונה אודות המבצע לחטיפתו של גולן בקניה, וסיפר כי ה- MIT הצליח לשים את ידו על אחד ממתנגדי המשטר המרכזיים, והבטיח לשחרר מידע נוסף אחר חקירתו. האתר Human Rights Watch פרסם, כי גורמי ממשל בכירים בקניה מסייעים לארדואן ול- MIT בפעילותם המיוחדת. 

לא ידוע מה עלה בגורלו של סלאהדין גולן בטורקיה, ייתכן שלאחר חקירה מאומצת הוא הובל למותו או נכלא באחד מבתי הכלא השמורים ביותר בטורקיה. מבצעי החטיפה של המוסד הטורקי והפעילות נגד מתנגדי ארדואן עולים מדרגה בחודשים האחרונים, כשהתסיסה העממית בטורקיה הולכת וגוברת, לאור המצב הכלכלי הקשה.

יתר על כן, ארדואן החל לפעול ביתר שאת כנגד תנועתו של פתהוללה גולן, הפועלת בעיקר מארצות הברית כנגד ארדואן. גולן החל במערכה נגד ארדואן לאחר החקירות ב- 2013 שהעלו על נס את השחיתות השלטונית של ארדואן, משפחתו והמקורבים אליו.
תנועתו של פתהוללה גולן כוללת למעלה מ- 292,000 איש, כש- 96,000 איש מהם כלואים בבתי הכלא של ארדואן. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית