ספרד: הרדיו של אלביט ניצח את הרדיו של רפאל 

היקף העסקה של איחוד החברות שהוקמו על ידי טלפוניקה, אייקוקס ואלביט מוערך בלפחות 6.5 מיליון אירו. התחזית היא לרכוש 550 מכשירי רדיו תוכנה מסוג E-Lynx

VCR 8x8 Dragon. Photo: Spain Ministry of Defense

בספרד התקיים לאחרונה הליך בחינה טכני לרדיו תוכנה עבור הנגמ״שים החדשים של צבא ספרד. במשוואה השתתפו שלוש קבוצות. טלפוניקה, איקוקס ואלביט, Tecnobit-Grup Oesía (על בסיס רדיו תוכנה Bnet של רפאל) ו-Thales עם Indra שהציגו את ה-Synaps.

״הברית התעשייתית שהוקמה על ידי טלפוניקה, אייקוקס ואלביט תספק את מערכת התקשורת לנגמ״ש ה-Dragon 8x8 של צבא ספרד״, כותבים בפרסום של infodefensaֿ. ״בחוזה זה ניתן לרכוש אצווה ראשונה של 352 מכשירי רדיו.״

ההצעה של טלפוניקה, איקוקס ואלביט, על בסיס משפחת E-Lynx, התחרתה, כאמור, בשתי הצעות נוספות. מצד אחד, Tecnobit-Grup Oesía הציע את הרדיו Tgor ומצד שני, Thales ו- Indra השתתפו עם Synaps. טרם ברור מדוע Tecnobit הסתירה את השיתוף פעולה עם רפאל בפרסומים הרשמיים בהקשר רכש זה. 

ייצור הנגמ״שים החדשים אמור להתחיל בדצמבר הקרוב במפעל Santa Bárbara Sistemas, כאשר היחידות הראשונות יצאו מפס ההרכבה במהלך 2022. 

היקף העסקה של איחוד החברות שהוקמו על ידי טלפוניקה, אייקוקס ואלביט מוערך בלפחות 6.5 מיליון אירו מטעם המנהל הכללי לחימוש וחומרים (DGAM) לאספקת מכשירי רדיו. ההצעה, במקרה זה, מבוססת על מערכת E-Lynx ורדיו 7200-HH. התחזית היא לרכוש 550 מכשירי רדיו מדגם זה. מועד האספקה החל מאמצע שנת 2021.



 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית