הושקה רשת החנויות האוטונומיות Q

מתבססת על פיתוח טכנולוגי ישראלי המבוסס על אוטומציה מלאה לצרכנים, הכולל מערכת מבוססת ראייה ממוחשבת ועיבוד תמונה לזיהוי תכולת מדף

חנות Q. קרדיט צילום: ארז חיים

איש העסקים אבי כץ השיק השבוע רשת חנויות אוטונומיות בישראל בשם Q, המתבססות על הפיתוח הטכנולוגי של חברת ההיי טק הישראלית "סייב אורג" של היזם ארז גור. מדובר בחנויות קמעונאיות בשיטת "שלם וקח" הפתוחות 24/7, המציעות את כל סל הקניות הקמעונאי הבסיסי של מוצרי צריכה ומכולת, המבוססות על אוטומציה מלאה לצרכנים ולבעלי החנויות. מערכת הניהול החדשנית  מקנה יכולות ניהול מלאי, לקוחות, ספקים והנהלת חשבונות באופן אוטומטי.

הלקוח מבצע הרשמה חד פעמית באמצעות מערכת זיהוי ביומטרית של טביעת אצבע המאפשרת לו כניסה לכל חנויות הרשת. הזיהוי הביומטרי משמש לפתיחת הארונות ולקיחה או החזרת מוצרים למדף, כאשר בסיום התהליך, מחויב הלקוח על הפריטים שאסף וחשבונית נשלחת אליו באמצעות סמס. הפיתוח של "סייב אורג" כולל מערכת מבוססת ראיה ממוחשבת ועיבוד תמונה לזיהוי תכולת מדף.

מנגנון התפעול העצמאי מאפשר קניה זמינה, חכמה ונוחה, ללא קופות ותורים. המערכות מזהות מחסור במוצרים ומזמינות מלאי באופן אוטומטי. בנוסף, הן מנתחות את מספר המוצרים אותם לקוחות מחזירים ומזהות את המוצרים המועדפים על הלקוחות, ובכך המערכת מצמצמת עלויות בהזמנת סחורה חדשה.

החנות כולה מרושתת באמצעים טכנולוגים חכמים. מנגנון הקניה עושה שימוש במערכת ארונות שקופים ומקררים מבוססי טכנולוגיה ייחודית  של שקילה המזהה את הלקוח שלקח את המוצרים. המדפים החכמים המותקנים במדפים, מזהים את המוצרים שנלקחו והוחזרו ממנו, המערכת המתקדמת לניהול ושליטה בנעשה בסניף, כוללת גם מעקב אחר לוגיסטיקה, מלאים סליקה וחיוב הלקוחות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית