מראה, מראה שעל הקיר - מי יהיו מפקדי הטייסות הבאים של חיל האוויר?

קורס מפקדי טייסות מתקיים בימים אלו בצה״ל. אל"מ ט', מפקד הקורס: "בעשרה החודשים הראשונים המטרה היא היכרות המערכות והתהליכים המבצעיים של צה"ל. ואילו בחודשיים האחרונים עוסקים בפרקטיקה של אתגרי הפיקוד האווירי״

https://www.iaf.org.il/9348-53462-he/IAF.aspx

הקורס הבכיר ביותר בחיל האוויר מתקיים בימים אלו בבית הספר למלחמה של החיל: קורס מפקדי טייסות ויחידות מבצעיות, הכולל קצינים בדרגות סא"ל המועמדים להיות מפקדי טייסות טיסה, טייסות תומכות, מג"דים, מפקדי יחידות מבצעיות ויחידות מטה. 

אתר חיל האוויר מוסר כי הקורס הייחודי נמשך שנה וכולל לימודים לתואר שני באוניברסיטת חיפה. בעשרה החודשים הראשונים לקורס משתתפים כל המפקדים בצוותים מעורבים של כל הזרועות והאגפים, ואילו בחודשיים האחרונים של הקורס משתתפים רק מפקדים בחיל האוויר שיפקדו על טייסות.

אל"מ ט', מפקד הקורס: "בעשרה החודשים הראשונים המטרה היא היכרות המערכות והתהליכים המבצעיים של צה"ל. ואילו בחודשיים האחרונים עוסקים בפרקטיקה של אתגרי הפיקוד האווירי, התמודדות עם משברים ולימוד מניסיון העבר של מפקדים בכירים".

איך מכשירים מפקדים שבאים לקורס מעולמות שונים זה מזה? אל"מ ט': "עוסקים בטיפול באנשים, בפוליטיקה ארגונית בדרג בכיר, זה משותף לכולם. עושים סימולציות בהן מדמים אירועים שבהם ייתקלו מפקדי העתיד. המבנה ההטרוגני שלח הקורס מאפשר הרחבת אופקים ויציר קשרים לעתיד". 

כל משתתפי הקורס התנסו בעבר בפיקוד זוטר ובכיר, וסא"ל ע' מסביר את ההבדל בין סגן מפקד טייסת, סמ"ט, לבין מפקד טייסת: "לסמ"ט יש אחריות רבה, אך יש ידיעה שיש מיהו מעלי. כמפקד טייסת אני אחראי לכל מה שקורה בטייסת, בדגש על התוצאה הסופית וטיפול באנשים. יש משהו במעבר מפיקוד זוטר לפיקוד בכיר, שדורש פרספקטיבה אחרת, בגרות, אחריות ושותפות גדולה". 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית