ארה״ב: מחלקת המדינה מציעה 10 מיליון דולר עבור מידע בנוגע לתקיפות סייבר

מדובר בצעד משמעותי נוסף של ממשל ביידן בלוחמה נגד פשיעת סייבר המכוונת לפגיעה בכלכלה ובחברה האמריקנית, במיוחד מצד ממשלות זרות. ניתן יהיה לדווח ברשת האפלה ולקבל תשלום בקריפטו

BIGSTOCK/Copyright: AndreyPopov

מחלקת המדינה האמריקאית מציעה פרסים בשווי של עד 10 מיליון דולר עבור מידע שיוביל לזיהוי או לאיתור מיקום של כל אדם המשתתף בפעילות סייבר זדונית נגד תשתיות קריטיות בארה״ב, תוך שהוא פועל תחת הנחיות ממשלה זרה. אחת הדרכים להעברת מידע זה היא באמצעות אתר ייעודי שהקים הממשל ברשת האפלה, על מנת להגן על פרטיות המקורות וביטחונם.

בפרסום הרשמי של מחלקת המדינה מהשבוע שעבר צוין כי פעילויות סייבר זדוניות, העלולות להפר את חוק הונאת המחשבים, כוללות איומי סחיטה כחלק ממתקפות כופר, גישה בלתי מורשית למחשבים מוגנים, והעברת מידע מתוכם באופן מכוון לגרימת נזק.

מדובר בצעד משמעותי נוסף של ממשל ביידן בלוחמה נגד פשיעת סייבר המכוונת לפגיעה בכלכלה ובחברה האמריקנית, במיוחד מצד ממשלות זרות כשבראשן סין ורוסיה. אתמול (ג׳) פרסמו ארה״ב, נאט״ו, האיחוד האירופי, אוסטרליה, ניו זילנד ויפן הצהרות מתואמות בהן האשימו את סין בקמפיין ריגול סייבר גלובלי.

הפרס הכספי, שיוכל להתבצע באמצעות מטבעות דיגיטליים ובכך להבטיח אנונימיות, יינתן במסגרת תכנית ה״פרס לצדק״ (Reward for Justice) של מחלקת המדינה. מאז הקמתה ב-1984, שולמו דרכה למעלה מ-200 מיליון דולר ליותר ממאה איש ואישה ברחבי העולם עבור מידע שסייע במניעת פעולות טרור ופעולות נוספות שהיו עלולות לפגוע בביטחון הלאומי האמריקני.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית