הפנטגון שוקל לשפר או להחליף את מנועי מטוסי החמקן F-35

הפנטגון שואף להגדיל את עוצמת מנועי המטוסים החל משלב של ייצור בלוק 4. וגם - עלויות התחזוקה של מנועי F-135 PW-100 טורבו-פן של פראט אנד ויטני "מהוות אתגר"

צילום: דובר צה״ל

הפנטגון שוקל שינויים ושיפורים במנועי מטוסי הקרב החמקניים F-35 או התקנת מנוע אחר, כדי לשפר את ביצועי המטוסים ולהתגבר על בעיות תחזוקה של המנועים הקיימים תוצרת פראט אנד ויטני.

ג'יינס מדווח כי גנרל אריק פיק, מנהל תכנית מטוסי F-35 בצבא ארה"ב, אמר בסקירה בקונגרס האמריקני כי עלויות התחזוקה של מנועי F-135 PW-100 טורבו-פן של פראט אנד ויטני "מהוות אתגר" כאשר המנועים מתקרבים לראשונה לשלב של 2,000 שעות טיסה, שלב שבו נדרשת הסרת המנוע לטיפול.

גנרל פיק הוסיף שהפנטגון גם שואף להגדיל את עוצמת מנועי המטוסים החל משלב של ייצור בלוק 4. "יש צורך להעריך מחדש אופציות למנועי F-35'", אמר הגנרל, והודיע שישתף פעולה עם חיל האוויר, עם הצי ועם המרינס כדי למצוא חילופים למערך ההנעה הנוכחי של המטוסים. 

הוא סיפר כי ביקר באחרונה במתקן של חברת המנועים ג'נרל אלקטריק GE, העוסקת אף היא במנועי F-35 של חיל האוויר. לדבריו התרשם מהתכניות של GE "אך יש עוד הרבה עבודה לעשות לפני ש-GE תוכל להגיש תכנית משלה לייצור מנוע למטוסי F-35".  
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית