הפנטגון שוקל לשפר או להחליף את מנועי מטוסי החמקן F-35

הפנטגון שואף להגדיל את עוצמת מנועי המטוסים החל משלב של ייצור בלוק 4. וגם - עלויות התחזוקה של מנועי F-135 PW-100 טורבו-פן של פראט אנד ויטני "מהוות אתגר"

צילום: דובר צה״ל

הפנטגון שוקל שינויים ושיפורים במנועי מטוסי הקרב החמקניים F-35 או התקנת מנוע אחר, כדי לשפר את ביצועי המטוסים ולהתגבר על בעיות תחזוקה של המנועים הקיימים תוצרת פראט אנד ויטני.

ג'יינס מדווח כי גנרל אריק פיק, מנהל תכנית מטוסי F-35 בצבא ארה"ב, אמר בסקירה בקונגרס האמריקני כי עלויות התחזוקה של מנועי F-135 PW-100 טורבו-פן של פראט אנד ויטני "מהוות אתגר" כאשר המנועים מתקרבים לראשונה לשלב של 2,000 שעות טיסה, שלב שבו נדרשת הסרת המנוע לטיפול.

גנרל פיק הוסיף שהפנטגון גם שואף להגדיל את עוצמת מנועי המטוסים החל משלב של ייצור בלוק 4. "יש צורך להעריך מחדש אופציות למנועי F-35'", אמר הגנרל, והודיע שישתף פעולה עם חיל האוויר, עם הצי ועם המרינס כדי למצוא חילופים למערך ההנעה הנוכחי של המטוסים. 

הוא סיפר כי ביקר באחרונה במתקן של חברת המנועים ג'נרל אלקטריק GE, העוסקת אף היא במנועי F-35 של חיל האוויר. לדבריו התרשם מהתכניות של GE "אך יש עוד הרבה עבודה לעשות לפני ש-GE תוכל להגיש תכנית משלה לייצור מנוע למטוסי F-35".  
 

אולי יעניין אותך גם

טיל PAC-3 בפעולה. צילום: מתוך אתר חברת Lockheed Martin

ניסוי: טיל PAC-3 יירט טיל שיוט, F-35 שימוש כ״חיישן מוטס״

בניסוי חדשני שנערך לאחרונה, מטוס הקרב אסף נתונים והזין אותם לטיל – שעקב, יירט והשמיד את האיום. לוקהיד מרטין: הניסוי הוכיח שניתן לפעול בשיתוף פעולה של מספר גורמים בזירה זו