קצא"א: פגיעה בהסכם עם RED MED להעברת נפט מאילת לאשקלון יזיק ליחסי החוץ של ישראל 

קצא״א לובשת את חליפת האיומים: ״כל פגיעה בהסכם תגרום לפגיעה משמעותית ביחסי החוץ של ישראל ובעסקות עם חברות ממשלתיות ישראליות״

מימוש ההסכם בין חברת קצא"א לבין חברת RE DED L.B. שובר לראשונה את החרם הערבי בתחום הנפט. כל פגיעה בהסכם תגרום לפגיעה משמעותית ביחסי החוץ של ישראל ובעסקות עם חברות ממשלתיות ישראליות. 

כך מגיבה חברת קצא"א (קו צינור אירופה אסיה) לעתירה לבג"צ שהגישו הארגונים הירוקים. קצא"א חתמה על הסכם עם החברה הבינלאומית RED MED להעברת נפט מאילת לאשקלון. 'החברה להגנת הטבע', 'אדם טבע ודין' ו'צלול' הגישו עתירה לבג"צ לביטול ההסכם להעברת נפט ומבקשים שבג"צ יחליט שההסכם אינו תקין כיוון שלא אושר בממשלה ולא התקיים דיון על אודותיו. 

חברת קצא"א קובעת בתגובה לעצירה כי על פי סקר סיכונים שערכה חברת 'הנזמט', שאושרה על ידי המשרד להגנת הסביבה, הסיכון מפעולות החברה הוא אפסי. החברה קיימה דיאלוג שוטף עם המשרד להגנת הסביבה והמדינה תרוויח  מההסכם במישור הכלכלי והגיאו-פוליטי. 

עוד נאמר בתגובת קצא"א לעתירה כי הסיכון של דליפה בלתי משמעותית הוא אחד ל-24 שנים. באירוע נדיר כזה הדלק ייאגר, לא יגיע לים ולא תיגרם כלל פגיעה סביבתית או זיהום. קצא"א מדגישה שנמל אילת הוא נמל אסטרטגי וחיוני למדינת ישראל, ההסכם שנחתם הוא חלק ממהלך העסקים הרגיל של החברה, ומדינת ישראל תרוויח מההסכם. פגיעה בו תוביל לפגיעה משמעותית ביחסי החוץ של המדינה. 

לקריאת העתירה