ארה״ב ובנות בריתה מאשימות את סין בקמפיין ריגול גלובלי, סין תוקפת בחזרה

״במשך שנים, מדינה מסוימת במערב ניצלה לרעה את היתרונות הטכנולוגיים שלה לבצע האזנות ללא הבחנה״, נכתב בהצהרה הסינית. חרף הרטוריקה לא הושתו סנקציות על בייג׳ינג, מה שעורר לא מעט תהיות

REUTERS/Thomas White/Illustration/File Photo/

פעולה משותפת ראשונה בהובלת ארה״ב יחד עם נאט״ו, האיחוד האירופי, אוסטרליה, ניו זילנד ויפן נגד סין: בשרשרת מתוזמרת של הצהרות שפרסמה כל אחת מהן אתמול (ב׳), הן האשימו את סין בקמפיין ריגול סייבר גלובלי ובמתקפות מקוונות רבות, כולל זו על שרתי הדוא״ל של Microsoft Exchange, וקראו לשלטון בבייג׳ינג לנהוג ״באופן אחראי״ במרחב המקוון ולהפסיק את הפעילות הזדונית.

״היום, אנו חושפים את הדרך בה משתמשת סין (PCR) בהאקרים באמצעות חוזים פליליים לביצוע פעולות סייבר ברחבי העולם, ללא סנקציות״, נכתב בהצהרה ארוכה של הבית הלבן. ״כפי שמפורט במסמכים שחסיונם הוסר ב-2018 וב-2020, האקרים שלהם היסטוריה של עבודה במשרד לביטחון המדינה (MSS) של סין עסקו במתקפות כופרה, סחיטת סייבר, גניבת קריפטו וגניבות ברמות שונות מקורבנות ברחבי העולם, הכל למטרת רווח כספי״.

כמו כן, מחלקת המשפטים האמריקנית הודיעה אתמול כי תגיש אישומים פליליים נגד ארבעה עובדים של ה-MSS, בנוגע ל״קמפיין רב שנתי המכוון לממשלות זרות ולגופים בתחומי מפתח, בכללם ים, תעופה, ביטחון, חינוך ובריאות בתריסר מדינות לפחות״. בהודעה נטען כי ישנם מסמכים שמוכיחים כי הנאשמים ניסו לגנוב פרטי מחקר של חיסון לנגיף האבולה וכן קניין רוחני רב נוסף הקשור לבריאות הציבור.

בתגובה, פרסמה דוברות המשלחת הסינית לאיחוד האירופי הצהרה בה נכתב כי ״במשך שנים, מדינה מסוימת במערב ניצלה לרעה את היתרונות הטכנולוגיים שלה לצורך ביצוע מסיבי של האזנות ברחבי העולם ללא הבחנה, אפילו לבעלות בריתה הקרובות. יחד עם זאת, היא התהדרה כשומרת אבטחת הסייבר בעוד שניסתה לבצע מניפולציות, ובאופן שיטתי האשימה מדינות אחרות בנושא. שיטות אלה חושפות את הסטנדרטים הכפולים והצביעות שלה״.

חרף הרטוריקה הקשה, כרגע לא צוינו סנקציות כלשהן שארה״ב מתכננת לנקוט נגד הממשל בבייג׳ינג, מה שהוביל להרמת גבות. בתשובה לשאלה בנושא, אמר הנשיא ביידן כי המומחים בארה״ב עדיין לומדים את הנושא (של מיקרוסופט) וכי החקירה טרם הסתיימה. ואולם, רבים בארה״ב ביצעו את ההשוואה מול הממשלה במוסקבה, עליה הושתו בעבר סנקציות בשל מעורבותה לכאורה בפשיעת סייבר.

במסיבת העיתונאים היומית עומתה דוברת הבית הלבן, ג׳ן סאקי עם הנתונים הכלכליים: ייבוא בסך 435 מיליארד דולר לשנה מסין, לעומת 16 מיליארד דולר בלבד מרוסיה. סאקי התחמקה באלגנטיות מתשובה ישירה לשאלה האם יש קשר בין הדברים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית