טילי ספייק ישראליים גם בצבא ההונגרי?

בהודעה מטעם מנהל הרכש הצבאי ההונגרי נאמר כי במהלך ביקור של משלחת ביטחונית הונגרית בישראל בשבוע שעבר, נחתם הסכם לאספקת טילי ספייק עבור 220 נגמ"שי Lynx KF41

rheinmetall-defence.com

האם רפאל תספק טילי נ"ט ספייק LR2 לצבא ההונגרי? בהודעה מטעם מנהל הרכש הצבאי ההונגרי נאמר כי במהלך ביקור של משלחת ביטחונית הונגרית בישראל בשבוע שעבר, חתמו גספר מארות', ראש מנהל הפיתוח הביטחוני בממשלת הונגריה וצבי מרמור, ראש מנהלת מערכות נשק טקטי מדויק ברפאל על הסכם לאספקת טילי ספייק עבור 220 נגמ"שי Lynx KF41. 

נגמ״שים אלו נרכשו על ידי ממשלת הונגריה מחברת ריימנטאל הגרמנית בשנה שעברה בשווי של 2.38 מיליארד דולרים. מנהל הרכש ההונגרי מציין בהודעתו כי עד עתה הצד ההונגרי כבר חתם על ההסכם ומכאן מתעוררת התהייה לגבי מעמדו כעת של הסכם זה.

לא נמסר שוויה של עסקה זו עם רפאל, אך התקשורת ההונגרית עוסקת רבות בשאלת השימושים הנוספים שייעשו בטילי הספייק בצבא הונגריה. קיימת הערכה שגם רק"מי גידראן שעל הגעתם מתורכיה בסוף שנת 2020 דווחה באתר ישראל דיפנס יצוידו בטילי ספייק. רק"מ זה, מצויד בטילי ספייק, יכול להחליף את נגמ"שי BRDM-2 המיושנים של הגדוד משוריין מס' 36 הנושאים עליהם טילי נ"ט מונחים מדגם 9M113 קונקורס מתוצרת ברה"מ.

אפשרות נוספת לשימוש בטילי הספייק היא על גבי עשרים מסוקי H145M קלים שצבא הונגריה רכש מחברת איירבוס. ולבסוף, מעריכים בתקשורת ההונגרית, גם הרק"מ החדש 8x8 שהונגריה מתכננת לייצר בעצמה, בהתבסס על רק"מ Artec Boxer של החברות הגרמניות ריימנטאל ו-KMW, יצויד בטילי ספייק.

במהלך הביקור בישראל ביקרה המשלחת ההונגרית אף במפעל ייצור הכטב"מים של התעשייה האווירית, במפעל אלתא לייצור מכ"מי "כיפת ברזל" ואף באלביט. בהקשר זה ראוי לציין כי במקביל לדיונים עם התעשייה הישראלית לרכישת כטב"מים מתוצרתה, ההונגרים אף מתדיינים עם חברות טורקיות על כך. 

חיזוק לקשרים הישראליים-הונגריים ניתן לאחרונה בתחום תעשיית החלל כאשר, כפי שדווח בישראל דיפנס, חברה התקשורת ההונגרית 4IG מעוניינת לרכוש שליטה בחברת "חלל תקשורת" הישראלית.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית