דיווח: אלביט תשדרג מערכות לחימה של טנקים ונגמ"שים בצבא צ'ילה

אלביט מערכות נבחרה לשדרג את מערכת בקרת הירי של טנק הליאופרד בעוד חברת OIP מערכות יבשה (חברת-בת של אלביט) תחדש את מערכות התצפית והכיוון של נגמ"ש מארדר
 

By Sonaz - Own work, CC BY-SA 2.0 de, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=851723

חברת אלביט תשדרג מערכות לחימה של טנקי ליאופרד 2A4 ונגמ"שי Marder 1A3 של הצבא הציליאני. האתר Infodefensa.com מדווח כי אלביט מערכות עצמה נבחרה לשדרג את מערכת בקרת הירי של טנק הליאופרד בעוד חברת OIP  מערכות יבשה (חברת-בת של אלביט) תחדש את מערכות התצפית והכיוון של נגמ"ש מארדר.

מנהלת המחקר והפרויקטים של צבא צ'ילה יזמה את הפרויקט הנ"ל בשנת 2018 בכדי להתמודד עם הבעיות שנוצרו בגלל התיישנותן של מערכות אלו מבחינה טכנית ולוגיסטית. בשנת 2020 נבחרה חברת FAMAE הצ'יליאנית לבצע תכנית זו מכיוון שבאחריותה לשלב מערכות נשק ברכבים אלו, להבטיח את יעילות פעולתן ואת קיימותן לאורך מחזור החיים שלהן באמצעות שירותי התחזוקה המקיפים שהחברה מספקת לציי הרכב של הצבא הצ'יליאני.

התכנית אף כוללת את חידוש מערכת בקרת הירי של תומ"תי הוביצר M109 עם הכנסת מערכת Nekuipan שפותחה ע"י FAMAE והכנסת מערכת תקשורת-פנים של החברה התורכית Aselsan. האתר מדגיש כי שילוב המערכות החדשות של אלביט ו-OIP משמעו אתגר טכנולוגי משום שאין אלו החברות שהתקינו את המערכות כאשר רכבים אלו נרכשו על ידי צ'ילה מגרמניה בשנים הראשונות של המילניום כרכבי יד-שניה.

יצרנית נגמ"ש המארדר, חברת ריימנטאל הגרמנית, תתקין ברכבים אלו הנמצאים בשירות בגרמניה בשנים 2022-23 מצלמה טרמית Saphir 2.6 MK. לפיכך, OIP חייבת קודם-כל לפתח את ההנדסה הבסיסית של מערכת התצפית והכיוון לפני שתבצע את השינויים שיאפשרו את התקנת המערכות.

באשר לטנק הליאופרד, לחברת אלביט יש את הניסיון בתחום זה. כחלק משדרוג טנקי הליאופרד של צבא סינגפור לדגם 2SG היא כבר התקינה את הכוונת המודולרית המיוצבת Coaps במחשב בקרת הירי של הטנקים. כך לפי הפרסום. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית