בלינקן מציג את יסודות דיפלומטיית הסייבר של ארה״ב

״אין זה מספיק להדגיש את זוועות הטכנו-אוטוריטריות ולהצביע על מה שעושות מדינות כמו סין ורוסיה. אנו זקוקים לארה״ב ולשותפותיה שיישארו מובילות החדשנות העולמית וקובעות הסטנדרטים״, אמר

בלינקן נואם בכנס, אתמול (ג׳). צילום: Jim Watson/Pool via REUTERS

״דיפלומטיה תהא חיונית להפחתת סיכונים, למניעת מתקפות סייבר המכוונות לעסקינו, לאסדרה של טכנולוגיה המאיימת על פרטיותנו, ולהגנה על ערכי הדמוקרטיה שלנו ואורח חיינו״, כך אמר אתמול (ג׳) מזכיר המגינה האמריקני, אנתוני בלינקן, בכנס ועדת הביטחון הלאומי לבינה מלאכותית (NSCAI). בדבריו, התמקד בלינקן בתפקיד הדיפלומטי הייחודי של מחלקת המדינה בכל הנוגע לפעילות בינלאומית במרחב המקוון.

״אין זה מספיק להדגיש את זוועות הטכנו-אוטוריטריות, להצביע על מה שעושות מדינות כמו סין ורוסיה, ולומר שזה שגוי ומסוכן״, אמר בלינקן. ״אנו זקוקים לארה״ב ולשותפותיה שיישארו מובילות החדשנות העולמית וקובעות הסטנדרטים, כדי להבטיח שזכויות אוניברסליות וערכים דמוקרטיים יישארו בליבת החדשנות העתידית. בקצרה, דמוקרטיות צריכות לעבור את מבחן הטכנולוגיה יחד, ואני מאמין כי לדיפלומטיה תפקיד גדול בכך״.

בלינקן אמר, כי צמצום הסכנות לביטחון הלאומי הנובעות מפעילויות סייבר זדוניות ומטכנולוגיות מתפתחות הוא ״הדבר הבסיסי ביותר שעל הדיפלומטיה לעשות". בדבריו התייחס גם לפעילות הקולקטיבית שכבר נעשית בפועל, דוגמת התמיכה הגלובלית בקביעה האמריקנית שרוסיה עומדת מאחורי מתקפת SolarWinds, והאשרור של נאט״ו כי מתקפת סייבר על אחת המדינות האחרות עשויה להפעיל את סעיף 5 של האמנה, לפיו מתקפה על חברה אחת משמעה מתקפה על כולן.

״מתקפות כופרה ופשעי סייבר אחרים משפיעים על כולנו. אחד מכל ארבעה אמריקנים היה קורבן של פשע סייבר. זה איום ישיר על רווחתנו, ולכן עומד בראש סדר העדיפויות הדיפלומטי שלנו״, אמר בלינקן. במסר ישיר לרוסיה, הוסיף כי ״על מדינות מהן פועלים פושעי סייבר מוטלת האחריות לפעול. אם הן לא יעשו זאת – אנחנו נעשה״.

גם מקומה של סין לא נפקד מדברי מזכיר המדינה. ״עלינו להבטיח שהמנהיגות שלנו במסגרת התחרות הטכנולוגית העזה המתנהלת כעת לא רק תימשך, אלא תגדל ותתחזק. אנו יודעים שסין נחושה להפוך למנהיגה הטכנולוגית של העולם, ויש לה תכנית סדורה לשם כך״, אמר בלינקן, ושטח מספר דרכי פעולה: הקמת שרשראות אספקה גמישות ובטוחות, הגנה על טכנולוגיות מידע ותעשיות חדשניות, בחינה מחדש של כלים דוגמת בקרת ייצוא והשקעות, והשקעה בכוח אדם איכותי בארה״ב.

נקודות נוספות עליהן התעכב בלינקן, להן נדרש שיתוף פעולה גלובלי, כללו הגנה משולבת על עקרונות האינטרנט החופשי והמאובטח; קביעת סטנדרטים טכנולוגיים שקופים ויצירת נורמות עבור טכנולוגיות מתפתחות; הפיכת הטכנולוגיה לכלי שרת עבור הדמוקרטיה, שתסייע במיגור האיומים עליה; והגדלת שיתוף הפעולה בין ארה״ב לבין בעלות בריתה, החולקות ערכים דומים.  

״עבור ממשל ביידן-האריס, אין מדובר בנושא דיפלומטי מנותק או בקו נפרד. אנו שוזרים את דיפלומטיית הסייבר והטכנולוגיה בעבודתנו מקיר לקיר. אין נושא בעל השפעה עזה יותר על התחרותיות שלנו, על ביטחוננו, ובסופו של דבר – על הדמוקרטיה שלנו״, חתם בלינקן את דבריו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית